دبیر دومین دوره مسابقات مطرح کرد؛

افزایش سطح کیفی و کمی مسابقات رباتیک دانشجویان غیر ایرانی

دبیر دومین مسابقات رباتیک دانشجویان غیر ایرانی گفت: سطح کیفی و کمی دومین دوره این مسابقات فراتر از انتظار بود.

کد مطلب: ۴۷۲۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدآصف طیبی در مراسم برگزاری دومین دوره مسابقات رباتیک دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به حضور 28 تیم در دومین دوره این مسابقات اظهار کرد: در این مسابقه تیم‌های دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای افغانستان، عراق، لبنان، سوریه و نیجریه حضور دارند.

وی افزود: در نخستین دوره این مسابقات، 14 تیم حضور داشتند که افزایش تیم‌های شرکت کننده در دومین دوره مسابقات نشان‌دهنده افزایش سطح کیفی و کمی بوده است.

دبیر مسابقات رباتیک دانشجویان غیر ایرانی خاطرنشان کرد: این مسابقات در دو لیگ مسیریاب پیشرفته و حل ماز برگزار می‌شود که توسعه فناوری این نوع ربات‌ها می‌تواند به رفع مشکلات کشورهای منطقه و همسایه ایران کمک کند.

طیبی عنوان کرد: این مسابقات با تلاش انجمن رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده است که زمینه مشارکت و حضور دانشجویان خارجی را در حوزه‌های فناورانه کشور افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: دانشجویان با حضور در چنین رقابت‌هایی می‌توانند توانایی‌های تئوری خود را در حوزه‌های مختلف به عرصه تجاری‌سازی و صنعتی وارد کنند.

سعید بشیری، مدیر گروه رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز گفت: سطح مسابقات رباتیک دانشجویان غیرایرانی بسیار خوب است، بنابراین این مسابقات در آینده بر پیشرفت کشورهای منطقه موثر خواهد بود.

شیری نیز در این مراسم گفت: این مسابقات در لیگ‌های ربات‌های مسیریاب پیشرفته و حل ماز برگزار می‌شود که این نوع لیگ‌ها برای کشورهای منطقه بسیار کاربردی هستند.

وی افزود: در دنیای امروز پیشرفت و موفقیت از طریق تسلط بر دانش ایجاد می‌شود، بنابراین با برگزاری چنین مسابقاتی قادر خواهیم بود سطح دانش و فناوری کشورهای منطقه را افزایش دهیم.

مدیر گروه رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: با برگزاری این نوع مسابقات برنامه داریم به کشورهای همسایه در زمینه تحقیق و پژوهش کمک کنیم.

شیری تاکید کرد: برگزاری این مسابقات موجب شد تا بستری فراهم شود که دانشجویان غیر ایرانی مشغول به تحصیل در کشور بتوانند توانایی‌های علمی و پژوهشی خود را معرفی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار