شهریاران کمک‌کار شهرداری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:شهریاران کمک‌کار شهرداری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از شهریاران مدارس به عنوان همراهان صدیق و همسو با اهداف شهرداری یاد کرد.

کد مطلب: ۴۷۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،احمد محمود‌زاده در مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین شورای شهر، شهرداری و آموزش و پرورش در سالن اجتماعات دبیرستان شریعتی اردبیل اظهار داشت: ما هر چقدر با طرح‌ها و برنامه‌های متنوع و ابتکاری دانش‌آموزان را در حوزه تحولات اجتماعی فعال‌تر و پویا‌تر کنیم به همان نسبت شاهد مشارکت و همدلی آنها در پیشبرد امور خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: البته در سند تحول بنیادین نیز به این مسئله توجه شده و راهکارهای مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در حوزه مسائل اجتماعی،‌ فرهنگی و تربیتی بیش از هر زمان دیگر شاخص و ممتاز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه 131 راهکار در قالب 23 محور برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیشنهاد شده است، یادآور شد: با در نظر گرفتن این راهکارها به نظر می‌رسد امکان همراهی و همکاری آموزش و پرورش با مجموعه شهرداری در انجام وظایف و رسالت‌ها بیش از گذشته موثر و مفید باشد.

محمودزاده گفت: مجموعه آموزش و پرورش در سال‌های اخیر با تاکید مقام معظم رهبری بر عملیاتی شدن سند تحول بنیادین سعی کرده است هر چه بهتر و شایسته‌تر در مسیر تحولی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی گام گذاشته و اقدامات زیر‌بنایی و اساسی را انجام دهد.

این مسئول بیان داشت: رهبر معظم انقلاب که از این سند به عنوان چراغ روشن آموزش و پرورش در افق آینده یاد کرده به این دلیل است که در این مجموعه ارزشمند به نیازمندی‌ها و حرکت‌های مثبت توجهی ویژه‌ای شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: دو بند از این 23 محور مربوط به حوزه شهرداری و شورای شهر است که امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر و همسویی دستگاه‌های مرتبط به اهداف مورد نظر دست یابیم.

محمود‌زاده در بیان مفاد این دو بند تصریح کرد: افزایش نقش مدرسه به عنوان یکی از کانون‌های پیشرفت محلی به ویژه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی و ارتقای مشارکت در تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان به عنوان نهاد ملی و آینده‌ساز جامعه آموزش و پرورش است که می‌تواند بی‌بدیل در این تحول پیشامد باشد.

وی ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش به تنهایی امکان تحقق این اهداف را ندارد و نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی از جمله شورای شهر و شهرداری اردبیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ابراز داشت:‌ این مجموعه با 250 هزار دانش‌آموز و 22 هزار معلم که با 80 درصد خانواده‌ها ارتباط مستقیم دارد می‌تواند با همکاری مجموعه‌های فرهنگی گام موثری را در تعالی فرهنگی جامعه بردارد.

محمود‌زاده در پایان سخنان خود به آغاز طرح شهریاران در مدارس به عنوان نقطه قوت و بازوی توانمند شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: در فاز اول این تفاهم‌نامه طرح شهریاران در 12 منطقه منتخب شامل شش مدرسه در ناحیه یک و شش مدرسه در ناحیه دو اردبیل اعم از دخترانه و پسرانه اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار