مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل:

استفاده از تجهیزات انرژی خورشیدی هزینه برق را کاهش می‌دهد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با به‌کارگیری تجهیزات تولید انرژی خورشیدی میزان مصرف برق و هزینه‌های آن کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۴۶۹۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ازاستان اردبیل ،علیرضا علیزاده در نشستی با محوریت بهینه‌سازی مصرف برق و کمک به اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار داشت: ما باید سهم خودمان را در تولید و مصرف انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر افزایش دهیم چرا که به راحتی می‌توانیم از طریق انرژی پاک زمینه خوبی را برای بهره‌برداری مناسب فراهم کرده و امکان مطلوبیت تولید و مصرف را رقم بزنیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و ضرورت استفاده بهینه از منابع انرژی با تجهیزات و امکانات بومی تصریح کرد: در بحث انرژی خورشیدی حتی وزارت نیرو فضایی را فراهم کرده تا امکان خرید انرژی‌های تولیدی مازاد در بحث خانگی و اداری فراهم آید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه تولید انرژی خورشیدی به رغم داشتن هزینه‌ای در خرید و نصب تجهیزات در ادامه مراحل کمترین هزینه را برای مصرف‌کننده به همراه دارد، گفت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی در استان اردبیل به راحتی می‌توان در بیش از 300 روز از تجهیزات انرژی خورشیدی در جذب و تولید انرژی استفاده کرد.

علیزاده افزود: در استان اردبیل علاوه بر انرژی خورشیدی امکان تولید انرژی بادی، ژئوترمال و همچنین حرارتی وجود دارد که به راحتی می‌توان از این شرایط در تولید بهتر و کیفی‌تر استفاده کرد.

وی با یادآوری اینکه ما سعی کردیم به عنوان الگو و نمونه تمام ادارات و مجموعه‌های شرکت برق را در استان اردبیل به تجهیزات انرژی خورشیدی مجهز کنیم، بیان کرد: امیدواریم تمام ادارات از این امکانات و تجهیزات استفاده کنند تا تولید برق با کمترین هزینه انجام شده و در بخش هزینه‌های انرژی مصرفی برق صرفه‌جویی لازم انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار