همگام با شهدای لاله گون امور تربیتی/۵۴

شهید رزازیان؛ مفقودالاثر راه عشق و عزت

روز امور تربیتی فرصت خوبی است برای معرفی شهدای این حوزه فرهنگی که با تقدیم خون خود، دانش آموزان را در عمل و نه در قالب حرف و کلام با آرمان های انقلاب آشنا کردند. شهید رزازیان از جمله این شهدا به شمار می رود.

کد مطلب: ۴۶۹۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، نهاد امور تربیتی به عنوان نهادی برای حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزشهای انقلاب در مدارس در طی هشت سال جنگ تحمیلی با تقدیم 411 شهید، بار دیگر نشان داد که رسالتی بزرگ در عرصه آموزش و به ویژه پرورش روح انسانی برعهده دارد. از این رو روز 8 اسفند به همت والای شهیدان رجایی و با هنر در سال 57 به عنوان نهاد امور تربیتی در وزارت آموزش وپرورش رسمیت یافت و به نام روز امور تربیتی مورد تقدیر قرار می گیرد تا از شهدای این عرصه و نیز فعالان حوزه امور پرورشی و تربیت تقدیر به عمل آید.

روز امور تربیتی فرصت خوبی است برای معرفی شهدای این حوزه فرهنگی که با تقدیم خون خود، دانش آموزان را در عمل و نه در قالب حرف و کلام با آرمان های انقلاب آشنا کردند. در واقع بزرگداشت امروز از شهدای امورتربیتی نشانگر توجه ویژه به مقام شامخ همه ی شهدا به ویژه 5 هزار شهید آموزش وپرورش وخاصه 410 شهید امورتربیتی کشور عزیزمان ایران است.
در همین راستا، خبرگزاری پانا درصدد است با معرفی ابعاد شخصیتی شهدای امور تربیتی، آن ها را بیش از گذشته در قالب الگوهای رفتاری والا به دانش آموزان معرفی کند.

زندگی‌نامه شهید مرتضی رزازیان
روز دوم از ماه دوم سال 1341 خداوند به خانواده مؤمن و متدین رزازیان پسرى عطا فرمود كه نام او را با الهام از مولایشان، مرتضى گذاشتند. از همان اوان كودكى نور ایمان و معرفت در چهره این كودك نمایان بود. مرتضى دوران كودكى را در میان این خانواده سپرى كرد. بعد به تحصیلات خود ادامه داد تا موفق به اخذ دیپلم گردید. او نزدیك به دو سال به تحصیل در طلبگى در مدرسه شهید مطهرى تهران همت گماشت. سپس در دانشگاه تربیت معلم قبول شده و در آنجا به ادامه تحصیل پرداخت. با شروع جنگ تحمیلى بصورت داوطلب با عنوان بسیجى راهى مدرسه عشق، یعنى جبهه‏هاى حق علیه باطل گردید. واقعه شهادت این عزیز در عملیات خیبر به تاریخ 7/12/62 در جزایر مجنون به وقوع پیوست. این عزیز مفقودالاثر بوده و تاكنون نشانه‏اى از پیكر پاكش بدست نیامده است.
خداوند با شهداى بقیع محشورش فرماید
وصیت‌نامه شهید
«و لا تَحسَبنَّ الذینَ قُتِلوا فى سَبیل اللّه اَمواتا، بَل اَحیاءَ عِنْدَ رَبِهِم یُرزَقونَ.»
«گمان مدارید كسانى كه در راه خدا كشته شده مردگانند، بلكه آنان زنده و نزد پروردگارشان روزى مى‏خورند.»
اللّهم فاطر السموات و الارض عالم الغیب و الشهادة اَللّهُم اِنّى اَعْهد الیك فى هذه الحیوة الدنیا
بانى اشهد ان لا اله الا انت وعدك لامریك لك و انَّ محمدا عبدك و رَسولِك انك ان تكلنى الى نفسى
بغیر نبى.
بارالها! تو آفریننده آسمانها و زمین و تواناى غیب و شهود هستى. پروردگارا! من با تو عهدى بسته‏ام كه در دنیا به فرمان تو باشم. شهادت بر یگانگى تو مى‏دهم و گواهى مى‏دهم كه جز تو خدایى نیست و اقرار مى‏كنم كه حضرت محمد(ص) رسول و پیام‏آور تو و هادى و راهنماى تو در میان امت است. به درستى كه تو اگر واگذار كنى مرا به خودم، از تو دور مى‏گردم و من به خود اطمینان نداشته مگر به رحمت تو. پس قرار بده بین خودت و من پیمانى كه به آن وفا كنى و من مى‏دانم كه تو از پیمانت برنمى‏گردى.
بعد از شهادت به یگانگى خدا و شهادت براینكه حضرت محمد(ص) بنده و رسول خداست ودوازده نفر از اوصیاى برحق رسولان امامام معصوم و والیان ولایت هستند. و گواهى مى‏دهم كه صدیقه طاهره، حضرت زهرا سلام علیها، دخت پیامبر گرامى(ص) و همسر على(ع) مى‏باشند.
بنده به عنوان تذكر و یادآورى همانگونه كه در قرآن آمده، مطالبى به عرض میرسانم:
1 - در همه حال و در كلیه مراحل زندگیتان اللّه را در نظر داشته باشید. كه او الاولین و الاخرین اوست كه بر تمام اعمال ما ناظر است. تمام موجودات در زمین و آسمانها در ید قدرت اوست او حتى از رگ گردن بر ما نزدیك است. پس باید مواظب باشیم كه در محضر خدا گناه نكنیم و خلافى از ما سر نزند و در تمام كارهایى كه براى خدا انجام مى‏دهیم، خالص باشیم و خداى نكرده غیر از او در كارتان شریك قرار ندهید.
2 - آن چیزى كه ما را از ذلّت و خوارى به عزت و بزرگى رسانید، همانا اسلام عزیز و حقیقى بود كه گم كرده بودیم و با پیداكردن خود آن را یافتیم و با زنده كردن آن، خود را زنده كردیم، ما مَثل مرده‏هایى بودیم كه نمى‏توانستیم حركت كنیم تا خداوند نعمت بزرگ خود را كه همانا رهبرى الهى بود براى هدایت این امت مرحمت نمود. هم او بود كه با خروش خود ما را بیدار كرد و اسلام حقیقى را به ما نشان داد و با صدور آن به دیگر كشورها خود را نشان دادیم.
در حال حاضر كشورها بالاخص، آمریكاى جنایتكار علیه اسلام با انواع توطئه‏ها و حیله‏ها روبروى این انقلاب ایستاده است و سعى میكند، آتشفشان این انقلاب را خاموش كند ولى كور خوانده است و كسى نور خدا را هرگز نمى‏تواند خاموش كند و «لَو كَرِه المُشركون».
3 - در تمام مراحل زندگیتان سرا پا گوش بفرمان رهبر كبیر انقلاب، امام خمینى، باشید كه نایب برحق امام زمان(عج) مى‏باشد كه اگر نكنیم به خلاف و حرفهاى ایشان حركت كنید مثل این است كه برخلاف امام زمان(عج) حركت كردید چون حرف ایشان، عمل ایشان همان حرف و عمل امام زمان(عج) است. به حرفهاى فقیه عالیقدر، امید امت و امام آیت اله منتظرى توجه كرده، از خدا بخواهیم كه امام و ایشان را تا انقلاب حضرت مهدى (عج) نگهدارد و این انقلاب را تا انقلاب حضرت مهدى (عج) متصل گرداند.
4 - و امّا تذكر من به همكاران محترم آموزش و پرورش، همان طورى كه مى‏دانید از مسائلى كه باعث مى‏شود دشمنان اسلام بر ما پیروز شوند، همانا اختلاف در میان ما و در میان امت ماست، تا از این راه بهترین استفاده‏ها را ببرند و خود قرآن در مورد این مسئله فرموده است كه اختلاف و پراكندگى باهم نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار