حضور پررنگ رای اولی‌ها در ستادها/اسفند ۹۴ به رنگ انتخابات شد

با نزدیک شدن به پایان زمان تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی، رقابت انتخاباتی در شهرهای استان گلستان هر روز به رنگ و شیوه جدیدی در حال انجام است.

کد مطلب: ۴۶۷۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان؛ اگر هرساله اسفند، ماه عید نوروز لقب می‌گیرد؛ امسال اسفند بوی انتخابات به خودش گرفته است و برگه‌های تبلیغاتی زودتر از شکوفه‌ها بر روی شاخه درختان خودنمایی کرده است.

شهرهای استان گلستان حال و هوای دیگری به خودش گرفته است. شور تبلیغاتی به‌خصوص در عصر و ساعت‌های پایانی شب به اوج خود می‌رسد و طرفداران نامزدهای مجلس شورای اسلامی می‌خواهند در این رقابت پیروز میدان باشند.

اگر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی تنها ۷۱ نفر در استان گلستان به میدان رقابت آمده بودند با افزایش ۱۰۰ درصدی این آمار در دوره دهم این انتخابات ۱۳۹ نفر برای رسیدن به ۷ صندلی بهارستان تلاش می‌کنند.

گشت‌وگذار در شهر در ساعت‌های پایانی روز خالی از لطف نیست. ستادها و طرفداران هرکدام به شیوه‌ای به دنبال کسب یک رأی بیشتر است.

حضور پرشور رأی اولی‌ها؛ من رأی می‌دهم

تعداد رأی اولی­ های استان گلستان در برابر افراد واجد شرایط خیلی نیست. آمارها گویای این است که بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در گلستان واجد شرایط برای رفتن پای صندوق‌های رأی هستند که از میزان حدود ۵۷ هزار نفر رأی اولی‌ها هستند. این تعداد اگرچه کمتر از پنج درصد جامعه آماری را تشکیل می‌دهند اما بانشاط و انرژی هر چه بیشتر تنور انتخابات را گرم نگه‌داشته‌اند.

زهرا رمضانی و فاطمه جمالی نسب رأی اولی‌هایی هستند که در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیدا مشغول فعالیت هستند. بیوگرافی نامزد موردنظرشان را در قالب بروشور که می‌خواهم، می‌گویند: «تمام‌شده.» هنوز جمله‌اش را تمام نکرده ادامه می‌دهد که ۱۰ هزارتا چاپ کردیم اما تمام‌شده است.

از آن‌ها می‌پرسم که اگر نامزدی برای حضور در مجلس نداشتید هم حضورتان همین‌قدر پررنگ بود؟ زهرا جواب می‌دهد: حتماً. من اگر حتی فرد مورد نظر خودم را هم پیدا نمی‌کردم و برگه‌ام سفید بود اما بازهم پای صندوق رأی می‌رفتم.

فاطمه درحالی‌که کارت ویزیت‌های در دستش را جابه‌جا می‌کند، ادامه می‌دهد: حس بزرگ شدن و مشارکت در سرنوشت کشورمان خیلی شیرین است. من یک رأی اولی هستم و رأی می‌دهم.

از این ستاد انتخاباتی تا ستاد انتخاباتی دیگر دریکی از خیابان‌های شلوغ شهر فقط چند قدم فاصله است. محمد تجری یکی دیگر از رأی اولی‌های است که می‌خواهد با حضورش و انتخاب درستش آینده را بسازد.

او می‌گوید که نسل ما، نسل به‌روز شده است. اگر درگذشته تصمیم‌هایی به‌اشتباه گرفته‌شده است اما ما با حضور خودمان در زمان رأی‌گیری و پای صندوق‌های رأی می‌خواهیم آینده را بهتر کنیم.

بازدیدهای انتخاباتی و حضور پرنگ بانوان

جلوی یکی از ستادهای انتخاباتی در حال صحبت هستم که یکی از نامزدهای انتخاباتی به همراه جمع کثیری از طرفداران و هوادارانش به دیدن یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی می‌آید. گویا دیدوبازدیدهای انتخاباتی در ستادها هم رونق دوچندانی دارد.

جلوی یکی دیگر از ستادهای انتخاباتی ازدحام است. چند نفر بالباس ترکمنی در ستاد حضور دارند. تنوع قومیتی در گلستان یکی دیگر از عواملی است که باعث شده انتخابات رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد.

حضور بانوان در ستادهای نامزدهای انتخاباتی هم کاملاً مشهود است. بانوان هم در عرصه انتخابات چه به‌عنوان نامزد انتخاباتی و چه به‌عنوان حضور پرشور در این عرصه کاملاً به چشم می‌خورد. دریکی از ستادهای انتخاباتی یکی از بانوان از کاندیدها خواست که به حضور بانوان در این عرصه و جامعه توجه بیشتری کنند.

برگه‌های سرنوشت سازی که جارو می‌شود

بروشورها، کارت ویزیت، عکس و بنرهای تبلیغاتی دست‌به‌دست می‌شود. بعضی‌ها بروشورها را برای مطالعه به منزل می‌برند و خیلی‌ها بدون توجه، آن‌ها کف خیابان رها می‌کنند.

کمی پایین‌تر از ازدحام تبلیغات ستادهای انتخاباتی با یکی از رفتگران شهرداری هم‌کلام می‌شویم. اسماعیل که در حال تمیز کردن پیاده‌روهای خیابان است این نحوه تبلیغات را خیلی قبول ندارد.

او می‌گوید: مردم به کسانی که خودشان می‌خواهند و می‌شناسند رأی می‌دهند و خیلی این تبلیغات نمی‌تواند تأثیرگذار باشد. البته شاید هم بی‌تأثیر نباشد اما تعداد رأی‌هایی که از این طریق جمع می‌شود نسبت به هزینه‌های انجام‌شده خیلی نیست.

از او در خصوص چند برابر شدن کارش در این روزها می‌پرسم و او ادامه می‌دهد: کارم زیاد مهم نیست اما خیلی کاغذ حیف می‌شود. اسماعیل هم روز انتخابات پای صندوق رأی می‌رود. این را قاطعانه می‌گوید و ادامه می‌دهد: چرا رأی ندهیم؟

تا انتهای زمان تبلیغات برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان زیادی باقی نمانده است و کاندیداها با تلاش هر چه بیشتر سعی دارند که خودشان را به بهارستان برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار