در گفت و گو با پانا عنوان شد/

اظهارات جنجالی مهدی دادرس درباره گزارش فساد در فوتبال

عضو شورای استیناف فدراسیون فوتبال گزارش ارائه شده مجلس درباره فساد در فوتبال را به دور از انصاف عنوان کرد.

کد مطلب: ۴۶۷۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد

مهدی دادرس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی پانا در واکنش به انتشار گزارش فساد در فوتبال توسط مجلس گفت: تنها نکته قابل توجه در این گزارش اینجاست که برخی اعضای فوتبالی آماری را داده بودند اما وقتی عمیق تر نگاه می کنیم با توجه به اینکه درست در ماه منتهی به انتخابات منتشر شده می توان فهمید که گزارش فساد در فوتبال بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است.

وی ادامه داد: ما منکر وجود فساد در فوتبال نمی شویم اما آیا در سایر دستگاه ها فساد وجود ندارد؟ در همین مجلس نهم مگر مرتضوی و رحیمی که در دستگاه قضا محکوم شدند به برخی از همین نماینده ها که در گزارش فساد در فوتبال دخالت داشتند مبالغی را ندادند؛ چطور در آنجا این پول ها عنوان هدیه دارد اما وقتی در فوتبال عنوان رشوه را پیدا می کند. آقایان با دستمال گل آلود نمی توان شیشه را پاک کرد. این گزارش بیشتر بر اساس خبرچینی هایی است که پایه و اساس ندارد.

دادرس افزود: هر جا پای پول و قدرت در میان باشد فساد هم وجود دارد، برای مثال دو سال پیش قوه قضائیه 90 قاضی را به علت مشکلاتی که داشتند تعلیق کرد اما این جفا در حق فوتبال است که فقط آنرا می بینند. چطور اگر فوتبال فاسد است همین آقایان از مجلس دو نفر را با تیم ملی به جام جهانی فرستادند در حالی که کشور این همه مشکلات اقتصادی دارد هزینه ای حداقل 80 میلیون تومانی را روی دوش کشور گذاشتند. این دو نفر در برزیل هم دنبال فساد در فوتبال ایران بودند؟

مدیر عامل سابق پیکان تاکید کرد: فساد در فوتبال بسیار کمتر از بقیه جاهاست، هر عاملی که باعث نوشتن این گزارش شده بوی خدایی و انصاف در آن کم است. با وجود چند سنگ ریزه آدم کلا غذا خوردن را کنار نمی گذارد و آنرا تعطیل نمی کند. در مجموع من به این گزارش خوش بین نیستم و آنرا نوعی نمایش می دانم.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره استعفا کارلوس کی روش و توقعات او گفت: از همان روز اول کی روش را مدیریت نکرده اند و او به اینجا رسیده که به خودش حق می دهد دخالت هایی فراتر از اختیاراتش انجام می دهد. درست است که مربی امکانات می خواهد اما کی روش وقتی که به ایران آمد می دانست شرایط به چه شکل است. سوال من از آقای کی روش این است که آیا زمین کمپ آفریقای جنوبی بهتر از ورزشگاه آزادی خودمان است؟

وی ادامه داد: توقع امکانات کاملا بجاست اما فوتبال ایران بدون امکانات آنچنانی هم با مربی ایرانی یا همین برانکو قهرمانی آورده است. برانکو تیم ملی را با تمام مشکلاتی که داشت در آسیا قهرمان کرد اما هیچ وقت کسی صدای اعتراض او را نشیند. من در بازی های آسیایی با تیم بودم و از نزدیک کار برانکو را می دیدم. او اگر هم اعتراضی داشت آرام مطرح می کرد نه اینکه کار را به رسانه ها بکشد. آقای کی روش آیا شما پول می گیرید که آبروی مملکت را ببرید؟

دادرس در پایان افزود: در فدراسیون جدید چه علی کفاشیان رئیس بود و چه نبود باید کی روش تکلیفش را مشخص کند. اگر هم تصمیم به رفتن او شد هیچ اتفاقی نیافتاده و کسی برای رفتنش ماتم نمی گیرد. مرگ حق است حالا فرض کنیم کی روش فوت کرد بعد از او باید همه چیز را رها کرد. کی روش هم برود نهایتش یک شوک کوتاه مدت است و بعد از مدت کوتاهی همه چیز به روال عادی خودش بر می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار