قائم مقام موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان:

در حوزه تبلت دانش آموزی باید به صورت ویژه وارد شویم

قائم مقام و معاون زیست ساخت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان گفت: شرکت ها باید روی تبلت دانش آموزی به صورت ویژه وارد شوند و سرویس های بومی و اپلیکشن های بومی را برای آن فراهم کنند و موسسه تبیان نیز آمادگی دارد با آنها هرگونه همکاری داشته باشد.

کد مطلب: ۴۶۷۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ سید حیدر مرتضوی در نشست هم اندیشی مدیران شرکت های هوشمندسازی با موضوع هوشمندسازی مدارس که صبح امروز 4 اسفندماه در موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان برگزار شد اظهار داشت: موسسه تبیان حدود 14 سال است که در حوزه فرهنگی و آموزشی در فضای مجازی فعالیت می کند این موسسه 3 محور اصلی دارد که عبارتند از کاربر، محتوا و زیرساخت که مثلث بنیادین تبیان است.


وی افزود: وظیفه ما تامین محتوا در قالب های مختلف با توجه به نیازسنجی و رفع نیازهای کاربران و زیرساخت های آن است.


قائم مقام و معاون زیست ساخت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان ادامه داد: دانش آموزان همواره یکی از مهمترین جامعه هدف موسسه تبیان بوده و می دانیم که با توجه به ظهور فناوری های نوین همواره دانش آموزان از والدین خود جلوتر بودند که این مهم را می توانیم از درصد مخاطبان تبیان استخراج کنیم.

رویکرد موسسه تبیان


وی افزود:موسسه تبیان حدود 10 سال است که در زمینه های دانش آموزی و فعالیت های پژوهشی آنها همکاری می کند که رویکردش مبتنی بر پژوهش ، یادگیری و جستجوگری است.

تولید 21 هزار محتوای دیجیتالی در زمینه دانش آموزی


مرتضوی گفت: موسسه تبیان در قالب های مختلف 21 هزار محتوای دیجیتالی در زمینه دانش آموزی تولید کرده است و طی تفاهم نامه ای که با معاونت پرورشی وزارت اموزش و پرورش داشتیم به زودی در زمینه شبکه اجتماعی با آموزش و پرورش همکاری می کنیم همچنین همکاری خوبی در زمینه پژوهش سراهای دانش آموزی با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران داریم.


وی اضافه کرد: شرایط کشور در حوزه فضای مجازی شرایط خاصی است و ما وارد مرحله جهانی سرویس دهندگان اینترنتی هستیم. البته قبل از این هم ما سرویس دهنده های اینترنتی مانند پیام رسان ها و غیره را داشتیم اما در آینده این موضوع پررنگ تر خواهد شد که از یک سو نگران کننده و تهدید است و از یک سو فرصت محسوب می شود.


قائم مقام و معاون زیست ساخت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان ادامه داد: ما در خصوص فعالیت های کودکان و نوجوانان راه کارهای بسیار خوبی را داریم و می توانیم این را در کنفرانس های جهانی ارائه دهیم زیرا در کشورهای مختلف نیز این دغدغه وجود دارد .

راه اندازی سایت هنر و خلاقیت


وی گفت: اگر حساب شده در عرصه بین المللی وارد شویم ضرر و زیان کمتری متحمل خواهیم شد که راهکار آن استفاده از ابزارهای بومی مناسب است. رویکرد موسسه تبیان به فضای مجازی همواره مثبت بوده و سعی شده جایگزینهایی را برای نرم افزارهای مخرب با توجه به اهداف بومی و محلی تعریف کنیم هم اکنون نیز قصد داریم سایت هنر و خلاقیت را به زودی راه اندازی کنیم.

تبلت های دانش آموزی


مرتضوی ادامه داد: یکی از بحث های مهم ما تبلت های دانش آموزی است که سه رویکرد می توانیم در مقابل آن داشته باشیم یا باید به صورت کنترل نشده در اختیار کودکان قرار بگیرد یا اینکه آنها را برای استفاده از آن منع کنیم و یا اینکه از این ابزارها به صورت کنترل شده استفاده کنیم.


وی اضافه کرد: ما در موسسه تبیان آمادگی داریم با تمام شرکت هایی که در زمینه کودکان فعالیت می کنند همکاری داشته باشیم تا بتوانیم سرویس متناسب با راهکارهای بومی را به آنها ارائه بدهیم.


قائم مقام و معاون زیست ساخت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان افزود: ما می توانیم سرویس های ملی، منطقه ای و جهانی را راه اندازی کنیم و شرکت ها می توانند روی موسسه تبیان به عنوان یک شریک استراتژیک حساب کنند و سیاست جدی ما این است که در این حوزه وارد شویم.


وی گفت: ما باید مرزهای آی تی خودمان را از سرویس های ناامن خارجی حفظ کنیم و سرویس های قدرتمند و امن را در اختیار کودکان و جامعه مخاطب خودمان قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار