ساخت و سازهای غیرمجاز اكوسیستم مناطق ساحلی را تخریب کرده است

مدیركل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: متأسفانه با افزایش بی‌رویه ساخت و سازهای غیرمجاز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، اكوسیستم مناطق ساحلی در حال نابودی است.

کد مطلب: ۴۶۷۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، منوچهر تاتینا روز یكشنبه در جلسه كارگروه سواحل، جزایر و بنادر استان مازندران كه در بندر نوشهر برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: با تصرف مناطق ساحلی، علاوه بر این که حقوق بیت‌المال مورد دستبرد قرار گرفته چرخه زیستی بسیاری از جانوران دریایی نیز به هم خورده است.

وی با بیان اینكه حدفاصل شهرهای رامسر تا بابلسر به عنوان بحرانی ترین مناطق ساحلی تصرف شده در شمال كشور است گفت: استیفای حقوق بیت‌المال در نوار ساحلی مستلزم تلاش همه جانبه و هماهنگ دستگاه‌های مسئول در این حوزه است.

تاتینا با اشاره به این كه دستگاه قضایی آخرین مرجع رسیدگی به تصرفات صورت گرفته در مناطق ساحلی است تصریح كرد: اگر دستگاه‌های متولی به مسئولیت خود در حفاظت از بیت‌المال در مناطق ساحلی به خوبی عمل كنند كار به دستگاه قضایی كشیده نخواهد شد.

وی افزود: بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۴۲ در زمینه تعیین حریم ساحلی، بسیاری از اسناد موجود در این مناطق که پس از تاریخ فوق صادر شده‌اند فاقد اعتبار است.

در ادامه علیپور رییس گروه معماری و شهرسازی استانداری مازندران طی سخنانی گفت: عدم نظارت مناسب و در نظر گرفتن منافع زودگذر برخی دستگاه‌های اجرایی موجب شده که طی سال‌های گذشته بسیاری از مناطق ساحلی تخریب شود.

وی ایجاد رویه مشترك برای صدور پروانه ساخت و ساز در نوار ساحلی و تعیین محدوده كد ارتفاعی جهت تهیه نقشه برای اراضی متعلق به دولت را از مهمترین اهداف برگزاری این نشست عنوان كرد.

وی تصریح كرد: دستگاه‌های متولی مانند منابع طبیعی، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای و سازمان بنادر و دریانوردی باید برای تعیین حریم و اراضی مستحدثه متعلق به دولت تصمیمگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار