در گردهمایی كارآفرینان و فارغ التحصیلان مدرسه عالی کسب و کار مطرح شد:

مهارت گرایی جایگزین مدرك گرایی می شود

رییس انجمن كسب و كار ایران گفت : پیام موسسه عالی كسب و كار مهارت آموزی به جای مدرك گرایی است.

کد مطلب: ۴۶۶۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا هادی سیاری ، رییس انجمن كسب و كار ایران كه در جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان DBA و MBA ماهان سخن می گفت طی گفت و گویی با بیان اینكه پیام موسسه عالی كسب و كار مهارت آموزی به جای مدرك گرایی است گفت: حدود ١٣ سال است كه این موسسه غیر دولتی مهارت آموزی را بستر سازی كرده و فارغ التحصیلانی كه به جای كسب دانش آكادمیك به سمت یادگیری مهارتی و كاربردی رفته اند اكنون پس از ١٣ سال پیام اولیه موسسه را كه همان مهارت آموزی است به منصه ظهور رساندند.
بنیانگذار موسسه كسب و كارضمن تشكر از حضور كار آفرینان بزرگ كشور و همچنین بزرگان دانشگاهی و مدیریتی كشور در مراسم فوق ،اظهار امیدواری كرد كه با همكاری دانشگاه ها و آموزشگاه های مهارتی و صنعت به تدربج مهارت گرایی جایگزبن مدرك گرایی بشود.
گفتنی است روز جمعه ٣٠ بهمن ماه موسسه كسب و كار ماهان طی مراسمی با حضوركارآفرینان برتر و اساتید علمی , دانشگاهی و مدیریتی از ٤٤ دانشجوی DBA ، ٢٩٣فارغ التحصیل MBA و٨ فارغ التحصیل بین الملل تقدیر به عمل آورد.
ضمنآ ثپت نام دوره های DBA و MBA با شرایط ویژه برای کارآفرینان و متخصصان کسب و کارهای مختلف در ماهان از یكم اسفند ماه آغازشد..
دانش آموختگان بخش خصوصی با سرعت بیشتری راهی بازار كار می شوند

افرادی كه توسط فرآیندهای بخش خصوصی آموزش می بینند زودتر جذب بازار كارشده و در راستای پیشرفت خودتلاش بیشتری هم می كنند.
بهروز فروتن، مشاور عالی صنایع غذایی كشور كه در مراسم تقدیر ازفارغ التحصیلان DBA و MBA موسسه كسب و كار ماهان سخن می گفت در گفت و گویی درباره ضرورت آموزش نیروهای متخصص در پسابرجام بیان داشت: با برداشته شدن تحریم ها فرصت بیشتری برای كسب و كار فراهم شده و در نتیجه نیاز به تحقیق و تفحص و آموزش و كسب علم بیش از گذشته احساس می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اشتغال فارغ التحصیلان موسسات غیردولتی و كاربردی نظیر ماهان در بازار كارو نقش آن ها در فضای كسب و كار، اظهار داشت: این جوانان آموزش دیده كاپیتان های اقتصاد كشور خواهند بود و موسسات خصوصی نظیر ماهان با روش های مهارتی و كاربردی خود اندیشه افراد را به تكاپوی علمی وا می دارند.
ابن كارآفرین در ادامه با تاكید بر نقش مهم موسسات خصوصی در آموزش های تخصصی و آماده سازی افراد برای ورود به فضای كسب و كار و خلق ایده های جدید, گفت: دانشگاه های دولتی مباحث پابه ای را بیشتر تدریس می كنند در حالی كه موسسات آموزش عالی بخش غیر دولتی و خصوصی نظیر ماهان ، كاربردی بوده و همواره از تفكر به عمل می روند.
به گفته وی افرادی كه توسط فرآیندهای بخش خصوصی آموزش می بینند زودتر جذب بازار كارشده و در راستای پیشرفت خودتلاش بیشتری هم می كنند.
بهبود فضای كسب و كار با مدیران کارآمد ومهارت آموخته
آموزش های خصوصی و مهارتی جوانان به خصوص در پسا برجام می تواند به اشتغالزایی و تولید در كشور ییانجامد و مهارت آموزی فارغ التحصیلان به صورت بالفعل درآمده و آنان را روانه بازار می كند.
شاهرخ ظهیری، مشاور كشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران كه در مراسم تقدیر از دانش آموختگان MBA و DBA موسسه كسب و كار ماهان سخن می گفت در گفت و گویی در خصوص اثر گذاری آموزش نیروهای متخصص در پسا برجام در جامعه كسب و كار اظهارداشت: خلا مدیریتی چه در پسا برجام چه پیش از آن در كشور ملموس برده است و در همه زمینه ها نیاز به مدیریت خوب احساس می شود به عنوان مثال اگردر حوزه آلب مدیر خوب وجود داشت شاید كشور دچار بحران آبی نمی شد،
وی با با بیان اینكه همه سازمان ها بایدمدیر واقعی داشته باشند، افزود:موسسات خصوصی با تربیت مدیران كارآمد و خلاق می توانند علاوه بر تولد مدیرانی كارآمد به بهبود فضای كسب و كار كشور نیز كمك كنند،

این كارآفرین در حوزه صنایع غذایی با اشاره به ایده های نو و كار آفرینانه فارغ التحصیلان موسسات كسب و كار نظیر ماهان تاكید كرد: آموزش های خصوصی و مهارتی جوانان به خصوص در پسا برجام می تواند به اشتغالزایی و تولید در كشور ییانجامد و در واقع مهارت آموزی فارغ التحصیلان به صورت بالفعل درآمده و آنان را روانه بازار می كند.
ظهیری درباره تاثیر یادگیری های مهارتی موسسه خصوصی كسب و كار كه از سال ٨٣ به صورت آموزش كاربردی و مهارتی بوده در راستای ورود دانش آموختگان به بازار كار ، گفت: این موسسه غیر دولتی با شناخت درست از بازار نیروی كارآمد و دارای مهارت را برای ورود به فضای كسب و كار و ایجاد اشتغال تربیت می كند كه از كارهای ارزنده در چند سال اخیر بوده است.
ورود دانش آموختگان مدرسه عالی كسب و كار به بازارهمسو با قواعد بین الملل

در شرایط پسابرجام نیروهای انسانی باید با حساسیت بیشتر و تخصص کامل و دسترسی به تجربیات بیشتر وارد حوزه های کسب و کار شوند .
سیده فاطمه مقیمی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در مراسم تقدیر از فارغ التحصیلان DBA و MBA موسسه ماهان كه با حضور جمعی از چهره های ماندگار مدیریت و تعدادی از نمایندگان مجلس و كارآفرینان كشور صورت گرفت کسب و کار در دنیای امروز را بر پایه نوآوری استوار دانست و گفت: خلاقیت نقش اساسی در شیوه کار آفرینی دارد و روند صحیح کسب و کاربر پایه خلاقیت بنا شده است.
وی افزود: بر این اساس باید به سوی خلق ایده های نوآورانه حرکت کرد و به دنبال ارزش آفرینی برای ایده های نو باشیم .
به گفته وی حمایت قانونی از این ایده ها دغدغه اصلی ایده‌پردازان است.
مقیمی اظهار امیدواری كرد كه در مجلس جدید این ایده ها مدنظر نمایندگان قرار بگیرد.
رئیس کانون زنان بازرگان کارآفرین ایران در ادامه با بیان اینكه فارغ التحصیلان موسسات خصوصی به دلیل اینكه در رشته های تخصصی کار علمی و پژوهشی انجام می دهند، آمادگی ورود به حوزه های مختلف کسب و کار را دارند، خاطر نشان كرد: در شرایط پسابرجام نیروهای انسانی باید با حساسیت بیشتر و تخصص کامل و دسترسی به تجربیات بیشتر وارد حوزه های کسب و کار شوند .
این فعال بخش خصوصی با اشاره به اهمیت آشنایی با قوائد و قوانین روز دنیا برای شرکت در عرصه‌های بین‌الملل ، تاكید كرد: با توجه به ظرفیت بالای این موسسه كسب و كار ، دانش آموختگان می توانند با آموزش‌ها ی كاربردی همسو با قوائد بین الملل به عنوان یک متخصص در جامعه بین الملل حضور پیدا کنند.

گفتنی است مراسم قدردانی از دانش آموختگان DBAو MBAماهان با حضور چهره های ماندگار مدیریت، مقامات دولتی و چهره های هنری و ورزشی در تالار آبگینه در خیابان وزارت امور خارجه با حضور پروفسور ناصر میر سپاسی (پدر علم مدیریت منابع انسانی)؛ مسعود حیدری (پدر علم مذاکره ایران)؛ مصباحی مقدم نماینده مجلس و جمعی از بزرگان کارآفرینی و کسب و کار برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار