جزئیات کامل قتل معلم ایرانی در شهر˝سله˝

آرزوی دفن شدن در ایران آخرین وصیت معلم مقتول ایرانی در آلمان

دفن شدن در ایران آخرین وصیت ˝مهدی هوشمند˝معلم ایرانی تباری است که هفته گذشته در شهر سله آلمان به قتل رسید و باید منتظر ماند و دید که آیا این وصیت اجرایی می شود.

کد مطلب: ۴۶۴۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، پلیس شهر سله واقع در ایالت نیدرزاکسن آلمان در جست‌وجوی سرنخ برای کشف راز قتل معلم ایرانی در این شهر است. این معلم ۵۵ ساله که از او به‌عنوان محبوب‌ترین معلم دبیرستان بورگستراب یاد می‌شود در خانه‌اش به قتل رسید.

صبح چهارشنبه هفته گذشته بود كه همكاران مهدی هوشمند، معلم 55ساله دبیرستان بورگستراب به دلیل غیبت او نگرانش شدند. به گفته مدیر مدرسه، مهدی معلم وظیفه شناس و منظمی بود و محال بود بدون اطلاع مسئولان مدرسه، سر كارش حاضر نشود. در نهایت یكی از همكاران او راهی خانه‌اش شد اما به محض ورود به خانه با جسد غرق خون مهدی كه در وسط پذیرایی افتاده بود روبه‌رو شد. از همان زمان تحقیقات پلیس برای كشف راز جنایت شروع شد.

تورستن والهینك، رئیس پلیس شهر سله به خبرنگاران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد كه مهدی بر اثر ضربه جسمی سخت مانند سنگ كه به سرش وارد شده جان باخته است.

پلیس آلمان هنوز سرنخی در رابطه با مرگ این آموزگار ایرانی تبار پیدا نکرده و کمیسیون ویژه‌ای برای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلین تشکیل شده است.

پلیس می گوید: هنوز مشخص نیست این جنایت از سوی چه‌كسی و با چه انگیزه‌ای رخ داده است. همسایه‌ها متوجه اتفاقی غیرمعمول در محل نشده‌اند و با وجود جست‌وجوی گسترده پلیس، سرنخ یا جسمی كه با آن جنایت رخ داده پیدا نشده است.

منابع پلیس در جریان تحقیقات اولیه خود علائمی که حاکی از دخیل بودن انگیزه‌های "بیگانه‌ستیزی" در این قتل باشد، مشاهده نکرده‌اند.

تحقیقات اداره پلیس همچنان ادامه دارد.

مرگ مهدی هوشمند، نه‌تنها همسایه‌های او بلكه همكاران و دانش‌آموزان دبیرستان بورگستراب را شوكه كرد. بسیاری از دانش‌آموزان در صفحه‌های شخصی خود در فیس‌بوك از او به‌عنوان محبوب‌ترین معلم دبیرستان یاد كردند و هنوز باورشان نمی‌شود كه او را از دست داده‌‌اند.

هوشمند علاوه بر اینكه در دبیرستان ریاضی، فیزیك و شیمی تدریس می‌كرد با اقامتگاه‌های پناهجویان در محل سكونت خود به‌صورت داوطلبانه و به‌عنوان مترجم همكاری می‌كرده است.

او علاوه بر كارهای ترجمه، پناهجویان را در مراجعه به اداره یا پزشك همراهی می‌كرده و گاهی پناهجویان را برای پذیرایی به خانه‌اش دعوت می‌كرده است. روز گذشته دوستان و اعضای خانواده این مرد با برگزاری مراسم یادبوی در شهر سله، اقدام به جمع‌آوری كمك‌های مردمی كردند تا بتوانند آرزوی همیشگی این معلم ایرانی را تحقق بخشند.

او آرزو داشت كه در كشورش ایران به خاك سپرده شود و در حال حاضر تلاش دوستان و بستگانش برای انتقال جسد او به ایران ادامه دارد.

خلیل الله بابالو رییس دفتر امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پانا درخصوص این معلم ایرانی اظهار داشت:‌ این فرد از ایرانیان مقیم آلمان است که در مدارس آلمان مشغول به فعالیت بوده است و فعالیت معلمی ایشان هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش نداشته است.


به نوشته رسانه‌های آلمان یکی از معلمان دبیرستان پس از غیبت یكروزه او از مدرسه به خانه همکارش مراجعه می‌کند و با کلیدی که قبلا مهدی در نزد همسایه‌اش گذاشته بوده، موفق می‌شود وارد خانه شود. او جسد او را در زیرزمین پیدا می‌کند و بلافاصله به پلیس اطلاع می‌‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار