مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

فراگیری با استفاده از رسانه های دیداری، بر یادگیری آموزش‌ تاثیر دارد

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در افتتاحیه جشنواره فیلم رشد گفت: رسانه های دیداری یکی از تأثیرگذارترین ابزارهای آموزشی و محرک انتقال تعالیم و آموزه ‌ها به دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۴۶۴۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، سالار قاسمی در مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی-تربیتی رشد که در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره ‌هایی مانند جشنواره فیلم رشد فرصتی برای شناسایی توانمندی‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان است و می توان از این توانمندیها در راستیای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش استفاده برد.

وی افزود: مشکلات و مسائل بسیاری در حوزه تعلیم و تربیت وجود دارد که برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی-تربیتی رشد می‌تواند در حل مشکلات و مسائل حوزه آموزش و پرورش نقش بسزایی ایفا کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه فضای با نشاط و شور و هیجان در بین دانش‌آموزان می‌تواند در فراگیری تعلیمات تأثیرگذار باشد، ادامه داد: نشاط علمی و ایجاد فضای شاد یکی از مهمترین نیازهای بخش آموزشی بوده و وجود فضای ثابت و روزمره در مدارس نیز یکی از دغدغه‌های نظام آموزشی است که نیاز به بازنگری دارد.
قاسمی با اشاره به اینکه در نظام آموزشی تعلیم و تربیت، انتقال آموزه‌ ها نقاط ضعف مشاهده می‌شود، بیان کرد: بسیاری از تعلیم‌ ها در نظام آموزشی، براساس منطق ریاضی صورت گرفته و در حوزه‌ های تحلیلی و پژوهشی رویکردهای مناسبی انجام نشده است.
وی عنوان کرد: رسانه های دیداری از جمله فیلم‌ های آموزشی-تربیتی رشد یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین ابزارهای آموزشی و محرک انتقال تعالیم و آموزه ‌ها به دانش‌آموزان است چرا که فراگیری با استفاده از رسانه های دیداری، تأثیر بسیاری بر یادگیری آموزش‌ها دارد، امسال بالغ بر 150 هزار دانش آموز و معلم در سالن های نمایش و واحدهای آموزشی شهری و روستایی به تماشای فیلم های رشد خواهند نشست.
این مسئول تصریح کرد: تقویت حافظه دیداری و بینایی یکی از مقوله‌های مهم در نظام تعلیم و تربیت است که برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی، تربیتی رشد نقش مؤثری در تحقق این مهم برعهده دارد، در جشنواره امسال تعداد 33 فیلم کوتاه و بلند از ایران و 8 کشورهای در دو قالب پویانمایی و بازی افراد به نمایش گذاشته خواهد شد.
قاسمی با بیان اینکه تماشای فیلم، باید زمینه‌ای برای ساخت و ایجاد آن باشد، خاطر نشان کرد: همزمان با سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به استان قزوین در تاریخ 26 بهمن ماه سال جاری، مراسم تقدیر و تشکر از دانش‌‌آموزان فعال در حوزه پرسش مهر صورت می‌‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار