عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به پانا خبر داد:

بررسی چندین پرونده تخلف نمایندگان در هیات نظارت/تذکر به یک نماینده مجلس

خبرگزاری پانا: یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به تشکیل و بررسی چندین پرونده در این هیات، اعلام کرد: در یک مورد به نماینده خاطی تذکر داده شد؛ اما در سایر موارد تخلفی صورت نگرفته بود.

کد مطلب: ۴۶۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد

سید محمد حسین میر محمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پانا در پاسخ به این سوال که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تا کنون چند پرونده را مورد بررسی قرار داده است، اظهار داشت: تا کنون چندین پرونده در این هیات بررسی شده اما تنها یک مورد از آنها منجر به تذکر به نماینده شد.

این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: چند مورد شکایت دستگاه های اداری تاکنون بررسی شده و 2 مورد نیز پرونده شکایت مردمی داشتیم که آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تنها راه بررسی تخلف نماینده شکایت اشخاص حقیقی یا حقوقی و یا شکایت یک نهاد از نماینده است.

میر محمدی در پاسخ به این سوال که معاون نظارت بانک مرکزی سخنانی در خصوص نمایندگان مجلس و تخلف آنها در موسسات مالی و اعتباری مطرح کرد آیا این موارد در مجلس بررسی شده است ، گفت: خیر، تا زمانی که گزارش و یا شکایت رسمی صورت نگیرد هیات نظارت وارد عمل نمی شود.

وی با اشاره به کاربرد هیات نظارت بر نمایندگان تاکید کرد: اعلام تخلف افراد پیش از اثبات آن در سطح جامعه تنها به بی اعتمادی ها دامن می زند.

به گزارش پانا، هیات نظارت بر نمایندگان از اواسط مردادماه سال جاری تشکیل شد که اعضای آن عبارتند از روح‌الله حسینیان نماینده تهران، موسی غضنفرآبادی نماینده بم، عزیز اکبریان نماینده کرج، محمد حسن میر محمدی نماینده گلپایگان، غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام و عوض حیدر پور نماینده شهرضا.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار