هنرمندان صنایع دستی در رشته های شناسه دار بیمه می شوند

خبرگزاری پانا: معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با اجرای تبصره پنج ماده یک قانون بیمه های اجتماعی، شاغلان رشته های شناسه دار صنایع دستی می توانند از مزایای قانون تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

کد مطلب: ۴۶۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، همت محمدی افزود: در اجـرای این طـرح، هنرمندان فعال در عـرصه صنایع دستی با سن زیر 50 سال که کدهای شناسه دار صنایع دستی دارند، بیمه خواهند شد.


وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این طرح در ردیف اعتبارات وزارت رفاه تعریف شده و دستگاه مجری آن سازمان تامین اجتماعی است.


محمدی در خصوص شرایط بهره مندی از این مزیت نیز ابراز داشت: افراد حائز شرایط که دارای مجوز فعالیت _ کارت صنعتگری - از معاونت صنایع دستی می باشند، در صورت دارا بودن سطح سواد بالای سیکل با ارائه گواهی مهارت و افراد کم سواد تا سطح سیکل با ارائه گواهی صلاحیت حرفه ای از سازمان فنی و حرفه‌ای می توانند با در دست داشتن تصویر یکی از مدارک فوق به همراه تصویر شناسنامه و کارت ملی به واحد بازرگانی معاونت صنایع دستی مراجعه و معرفی نامه به شعب تأمین اجتماعی را دریافت کنند.


معاون صنایع دستی استان فارس ضمن ارائه آمار برگزاری آزمون برای دو هزار و 753 نفر در سال های 90 و 91، تعداد کارت های صادره مهارت و صلاحیت حرفه ای را دو هزار و 274 فقره و افراد بیمه شده را یک هزار و 532 نفراعلام کرد.


محمدی در پایان تاکید کرد: هنرمندان صنایع دستی جهت ثبت نام در آزمون مهارت یا صلاحیت حرفه ای می بایست از تاریخ 26 بهمن ماه لغایت دوم اسفندماه سال جاری جهت انجام هماهنگی و دریافت نامه معرفی به ادارات پست و دفاتر پیشخوان دولت به واحد بازرگانی معاونت صنایع دستی، مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار