عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

طرح های نیمه کاره پتروشیمی بدون مشارکت بخش خصوصی به اتمام نمی رسد

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با با اشاره به وجود 67 طرح نیمه کاره در صنعت پتروشیمی و 36 پروژه تعریف شده درصنعت پتروشیمی اظهار کرد: تحقق رشد اقتصادی و تکمیل طرح های نیمه تمام بدون امکان مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی میسر نخواهد بود و بخش خصوصی در پایین دست پتروشیمی توانایی لازم را برای مشارکت در اختیار دارد .

کد مطلب: ۴۶۳۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد

سید حسین سلیمی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا تصریح کرد:100 طرح نیمه تمام صنعتی در کشور به دلیل نیاز به سرمایه گذاری بالا به طور کلی قفل شده است و برخی از واحدهای صنعتی نیز با مشکلات ارزی و مطالبات معوق مواجه هستند .
وی با اشاره به اینکه حدود یک سال زمان می برد تا شرکت های پایین دستی پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شود ، تصریح کرد: خصوصی سازی باید واقعی باشد و شرکت های سرمایه گذاری شبه دولتی در خصوصی سازی کنار گذاشته شوند در غیر این صورت باید در فرهنگ نامه فارسی واژه ای برای شرکت های دولتی که در خصوصی سازی شرکت می کنند انتخاب شود .

سلیمی با بیان اینکه سرمایه گذاری در هر یک از پروژه های صنعت پتروشیمی به سرمایه گذاری بیش از 500 میلیون دلار نیازمند است ، گفت : اقتصاد کشور باید بتواند با استفاده از تکنولوژی تولید به روز و سرمایه گذاری مناسب ، تولید را به صرفه کند و این در حالی است که بخش خصوصی توان لازم را برای حتی چند طرح نیمه تمام یا تعریف شده در بخش بالادست دراختیار ندارد .
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران وضعیت صنایع پایین دستی پتروشیمی را بهتر ارزیابی کرد و افزود: سرمایه گذاری در بخش بالادستی پتروشیمی به سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد اما در بخش پایین دستی بخش خصوصی امکان سرمایه گذاری و مشارکت بیشتری دارد و حدود 15 طرح پتروشیمی در بخش پایین دستی مطابق نظر وزارت نفت به بخش خصوصی واگذار شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار