سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد:

تشکیل شعب ویژه دادگستری برای مقابله با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه خلاء قانونی به تشدید تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی دامن زده است، گفت: در شرایط کنونی شعب دادگستری استان ها وظیفه ویژه ای برای برخورد با تخلفات انتخاباتی از جمله تخلفات فضای مجازی دارند و در چند هفته اخیر شاهد عملکرد این نهاد در این حوزه هستیم.

کد مطلب: ۴۵۹۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، محمدعلی اسفنانی با اشاره به خلاء قانونی در بحث مقابله با تخلفات انتخاباتی در عرصه فضای مجازی، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی قانون مدون و منسجمی برای برای جلوگیری از بروز تخلفات و مجازات آن در فضای مجازی وجود ندارد، که این مسئله تبعاتی را به دنبال داشته است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تخلف در فضای مجازی یکی از چندین تخلف در عرصه انتخابات است، که با گسترش شبکه های اجتماعی و تکنولوژی های جدید ارتباطی این مسئله تشدید شده است.

وی افزود: البته با وجود نبود قانون ویژه برای مقابله با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، در قانون انتخابات و قانون جرایم رایانه ای، به مسئله تخلفات انتخاباتی در این حوزه اشاره شده و مجازات هایی در نظر گرفته است، اما این موارد قدرت بازدارندگی لازم را ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: تخریب، توهین، افترا و تبلیغات پیش از موعد بخشی از تخلفات انتخاباتی در عرصه فضای مجازی است، که همواره ما در این بخش ها شاهد بروز چنین تخلفاتی هستیم.

اسفنانی به خانه ملت گفت: در شرایط کنونی شعب دادگستری استان ها وظیفه ویژه ای برای برخورد با تخلفات انتخاباتی از جمله تخلفات فضای مجازی دارند و در چند هفته اخیر شاهد عملکرد این نهاد در این حوزه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار