جامعه به سمت توسعه تشکل های مردم نهاد و غیر دولتی سوق داده شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: جامعه باید به سمت توسعه تشکل های مردم نهاد و غیر دولتی، سوق داده شود تا بخشی از مشکلات توسط خود مردم برطرف گردد.

کد مطلب: ۴۵۶۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، " حمید رضا شهبازی" در نشست مشترک سازمان های مردم نهاد استان زنجان با مدیران این استان، افزود: در زمان حاضر زنجان از وجود 332 تشکل مردم نهاد برخوردار و به لحاظ آماری تعداد این سازمان ها در این استان از متوسط کشوری بالاتر است .

وی اظهارکرد: فعالیت تشکل های بسیاری را در این استان در عرصه و حوزه های مختلف اعم از اجتماعی و فرهنگی شاهد هستیم که این نشان موضوع از باورها و اعتقادات درونی مردم این استان دارد .

شهبازی با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد برای رفع مشکلات، آسیب ها و معظلات اجتماعی و فرهنگی، تلاش وافری دارند، افزود: با توجه به سیاست استاندار زنجان و دولت تدبیر و امید، شاهد افزایش 18 درصدی تعداد تشکل های مردم نهاد در شش ماهه نخست امسال نسبت به پارسال بودیم .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی این استان، سازمان های مردم نهاد را یاری بیشتری دهند ابراز امیدواری کرد جلسات بیشتری در طی سال تشکیل شود .

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه گزارشی را در خصوص عملکرد دبیرخانه و نظرات مسئولان سازمان های مردم نهاد را ارائه کرد و گفت: با توجه به جمعیت بیش از یک میلیون نفری زنجان، تاکنون 332 تشکل مردم نهاد موفق به دریافت مجوز شده اند و در واقع به ازای سه هزار نفر یک تشکل به ثبت رسیده است .

مسیح الله سلطانی افرود: در زمان حاضر از این تعداد تشکل شکل گرفته در حوزه های مختلف، بنا به دلایلی 100 تشکل غیر فعال هستند و برای فعالیت بهتر و بیشتر آنها، بر عملکردشان نظارت جدی می شود .

وی یادآور شد: امسال در سطح این استان 36 جلسه در خصوص هیات های نظارت برگزار شده که 9 جلسه آن در استانداری و مابقی نیز در شهرستان های دیگر شکل گرفته است .

سلطانی با تاکید بر اینکه بازدیدهای متعددی از سمن ها توسط دستگاه های مسئول انجام شده است، افزود: امسال در مجموع 153 بازدید از سمن های فعال انجام شده است و برای توانمندتر سازی آنها دوره هایی برگزار شده که تا پایان سال نیز این روند ادامه خواهد داشت .

وی نبود قانون را از مشکلات اصلی و پیش روی سمن ها خواند و اظهار کرد: پیش نویس این قانون آماده شده است که به حتم با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی مشکلات حقوقی، مالی و اداری مختص سمن ها مرتفع خواهد شد .

سلطانی با تاکید بر اینکه دولت برای توسعه و تقویت سمن ها تلاش جدی دارد، غیرسیاسی، غیردولتی و غیرانتفاعی بودن را سه ویژگی سمن ها خواند و افزود: باید از توانمندی، ظرفیت و نقش موثر تشکل های مردم نهاد در رفع مشکلات جامعه و رسیدن به تعالی بهره گرفت.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار