احتمال سفر دوباره نواز شریف به تهران و ریاض

روزنامه اردو زبان 'اکسپرس' پاکستان روز شنبه در گزارشی نوشت: دولت پاکستان تصمیم به تسریع روند میانجیگری بین ایران و عربستان گرفته و احتمال سفر دوباره نخست وزیر پاکستان به تهران و ریاض وجود دارد.

کد مطلب: ۴۵۶۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، اکسپرس نوشت: دولت پاکستان و شخص نواز شریف نخست وزیر این کشور مصمم به فعال تر شدن در روند میانجیگری بین تهران و ریاض است.
در این گزارش آمده است: احتمال می رود نواز شریف سفرهای مجددی به پایتخت های ایران و عربستان انجام دهد اما این تحول بستگی به نحوه عملکرد نماینده های ویژه ای که قرار است از سوی ایران، پاکستان و عربستان با هدف پیگیری روند میانجیگری تعیین شوند، دارد.
اکسپرس نوشت: نخست وزیر پاکستان به سرتاج عزیز و طارق فاطمی مشاور و دستیار ویژه خود در امور خارجی ابلاغ کرده که تماس های دیپلماتیک خود با مقامات تهران و ریاض را ادامه دهند تا بتوان هر چه زودتر به رفع فضای تنش میان ایران و عربستان کمک کرد.
این روزنامه افزود: در مرحله اول پاکستان قصد برقراری تماس های دیپلماتیک پشت پرده میان ایران و عربستان دارد و پس از آن، تلاش خواهد شد تا نشست هایی با حضور نمایندگان ویژه سه کشور در اسلام آباد و یا هر کشوری دیگر برگزار شود.
این روزنامه اردو زبان با اشاره به اینکه سیاست دولت نواز شریف در بحث کمک به رفع تنش های تهران و ریاض در مسیر روشن و موفقی اتخاذ شده است، به نقل از منابع دولت پاکستان نوشت: احتمال برنامه ریزی سفرهای مجدد نواز شریف و یا سرتاج عزیز و طارق فاطمی مشاور و دستیار نخست وزیر پاکستان به تهران و ریاض نیز وجود دارد.
اکسپرس افزود: در بحث میانجیگری پاکستان، نقش چین و آمریکا نیز حائز اهمیت است. دولت اسلام آباد همچنین مصمم به استفاده از جایگاه سازمان همکاری اسلامی و نقش چین و آمریکا برای پیوستن به روند میانجیگری بین تهران و ریاض است.
محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان روز گذشته در نشستی با اعضای کابینه خود گفت که تلاش های اخیر دیپلماتیک دولت وی در بحث کمک به رفع تنش های تهران و ریاض، باعث تقویت و بهبود وجهه پاکستان در جامعه بین الملل شده است.
نخست وزیر پاکستان به همراه فرمانده ارتش این کشور روزهای 28 و 29 دی ماه با هدف میانجیگری میان ایران و عربستان، به ترتیب به ریاض و تهران سفر کردند و با مقام های عالی دو کشور دیدار کردند.
نواز شریف بعد از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه ای با رسانه های پاکستانی اعلام کرد که نشانه های مثبتی از سوی دو کشور دریافت کرده است.
با این وجود، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در روزهای گذشته مدعی شد که موضوع میانجی گری پاکستان میان ایران و عربستان در کار نیست.
قاضی خلیل الله روز پنجشنبه گذشته در نشست خبری هفتگی خود، در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه عربستان، نقل قول های مطرح شده از وی در رسانه ها را گمانه زنی دانست و گفت که تهران و ریاض هر دو از ابتکار اسلام آباد برای کاهش تنش میان آنها قدردانی کرده اند و پاکستان همچنان با این دو کشور در تماس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار