دبیرکل شورای عالی:

برای اجرای سند تحول بنیادین به فرهنگ سازی سازمانی در مدارس نیازمندیم

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در مراسم آغاز پروژه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ویژه مدیران مدارس ابتدایی استان خراسان رضوی اظهارکرد: اگر به دنبال تحول در آموزش و پرورش هستیم باید تفکر استراتژیک داشته باشیم.

کد مطلب: ۴۵۶۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مهدی نوید ادهم با بیان این که گفتمان غالب آموزش و پرورش توجه به سند تحول است، تصریح کرد: سند تحول بنیادین به دنبال تغییر عمیق و ریشه ای و آینده پژوهانه مبتنی بر آموزه های دینی است .

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر این که مدیران مدارس باید درگیراجرای سند تحول بنیادین باشد ، ادامه داد: تبدیل نظام آموزشی به نهاد فرهنگی تربیتی به عنوان یک هدف اصلی در سند تحول بنیادین دنبال می شود.
نوید ادهم با تاکید بر این که دوره ابتدایی ، اولویت اجرای این سند بالادستی تربیتی است، گفت: امروز لازم است از مدیران سیاست گذار نظام تعلیم و تربیت تا مدیران مدارس ما نگاه ویژه ای به بحث آموزش ابتدایی داشته باشند تا به اهداف تربیتی موردنظر دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به این که مدارس ما باید کانون تربیتی محلات و محلی برای کسب تجربیات تربیتی باشند تصریح کرد: مدیران مدارس هم باید در تراز اجرای سند باشند و برهمین اساس هم صبر و شکیبایی ، مشارکت پذیری و مشارکت جویی، عدالت خواهی ، مثبت اندیشی، شایسته سالاری و تاسی به روش ها و ویژگی های مدیریتی ائمه معصومین را از ویژگی های مدیران مدارس می دانیم.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: مدیران مدارس ما باید مقبولیت و مشروعیت داشته باشند تا با همکاری معلمان بتوانند اندیشه های تحول آفرین را اجرا کنند.
نوید ادهم اظهار کرد: آموزش و پرورش مطلوب را باید در آینده جستجو کرد و به دنبال آن در گذشته نباشیم، باید باور کنیم که امروز شرایط با گذشته تغییرات شگرفی داشته است که ورود جدیدترین فناوری های تکنولوژیکی به جوامع از شاخصه های اصلی این تغییر است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگر به دنبال تحول در تعلیم و تربیت مقطع ابتدایی هستیم باید حاکمیت ارزش ها و تربیت اخلاقی در مدرسه، تحکیم فضائل اخلاقی با اولویت کرامت نفس ، نظم پذیری و قانون‌گرایی و صداقت و راستگویی و همچنین تقویت پرسشگری و تفکر و خردورزی را در دستور کار قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار