معاون سازمان توسعه تجارت به پانا خبر داد:

اختصاص 30 میلیارد تومان از بودجه مشوق‌های صادراتی به زیرساخت‌های تجاری

خبرگزاری پانا: معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت گفت: 30 میلیارد تومان از اعتبارات باقی مانده پرداخت مشوقهای صادراتی در سال جاری به ایجاد زیرساخت های تجاری اختصاص یافت .

کد مطلب: ۴۵۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد مهدی نهاوندی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، اظهار کرد: توانمندسازی بنگاههای تجاری صادراتی مهمترین هدف سازمان توسعه تجارت است و امروزه برای حضور فعال و ماندگار واحدهای تجاری افزایش سطح علمی و فنی بنگاهها یک الزام اجتناب پذیراست و سازمان توسعه تجارت به عنوان یک سازمان حمایتی وظیفه خود می داند زمینه ارتقای بنگاههای اقتصادی را فراهم کند.

وی عنوان کرد : درسالهای گذشته به منظور توسعه صادرات غیرنفتی بودجه سالانه ای مصوب می شد که بیشتر درقالب جوایز صادراتی بود که از سال جاری به حمایت های صادراتی تغییر یافته است .


معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت به این جمع بندی رسیده است که حمایت های فنی و تکنیکی و اصلاح مقررات تجاری در کنار حمایت های دیگر اثر بخشی بیشتری در رفع مشکل صادرکنندگان دارد به همین دلیل با منابع اعتباری کمتر اما موثرتر سعی در حل مشکلات بنگاههای تجاری جایگزین شده است .


وی اضافه کرد: حدود 30 میلیارد تومان از اعتبارات باقی مانده پرداخت مشوقهای صادراتی به ایجاد زیرساخت های تجاری اختصاص یافته و این امیدواری وجود دارد که با رویکردی که دولت در جهت توسعه صادرات غیر نفتی در دستور کار دارد رقم حمایت ها افزایش یابد .


نهاوندی بیان کرد: صادرکنندگان در حال حاضر نیازی به حمایت های مالی و سخت افزاری دولت ندارند و تسهیل فعالیت های جاری می تواند اثرات مناسب تری بر توسعه تجارت و صادرات داشته باشد .

معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: در قالب مفاد پیشنهادی درخواست تامین منابع اعتباری دربودجه سال 92 پیش بینی شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار