ناهنجاریهای مادرزادی یکی از علل مرگ و میر کودکان زیر 5 سال

معاون پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مرگ به دلیل ناهنجاریهای مادرزادی یکی از علل مرگ و میر کودکان زیر 5 سال بوده است اظهارداشت: پیشگیری از ناهنجاریهای مادرزادی مهم ترین راهکار کاهش این میزان است.

کد مطلب: ۴۵۵۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، پروین محمدپوری در گفتگو با خبرنگاران ضمن تکذیب خبر منتشره در برخی خبرگزاریها مبنی بر اینکه آذربایجان غربی رتبه نخست مرگ و میر نوزادان را در کشور به خود اختصاص داده است افزود: با پوزش از رسانه ها و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به عنوان متولی سلامت، مطالب منتشره تکذیب می شود.

وی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بویژه در بحث مشاوره ژنتیک تصریح کرد: بر اساس آمارهای جهانی 3 تا 4 درصد مرگ و میر نوزادان به دلیل اختلالات ژنتیک رخ می دهد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان با بیان اینکه بسیاری از معلولیت ها در جامعه قابل پیشگیری هستند افزود: با مراجعه به موقع به مشاوره ژنتیک بسیاری از بیماریهای ژنتیکی و مادرزادی قابل پیشگیری است.

پروین محمدپوری خاطرنشان کرد: در کمپین آگاهسازی مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و غربالگری اختلالات ژنتیک دختران 15 تا 25 ساله هدف کاهش معلولیتهای ژنتیکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار