هشدار میراث فرهنگی به برگزار کنندگان تورهای غیر مجاز در گیلان

عاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان از نظارت و برخورد جدی با برگزارکنندگان تورهای غیر مجاز در استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۵۵۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،حمیدرضا آذرپور گفت: گشت های نظارتی این اداره کل بصورت مکرر فعال است و تلاش دارد تا با متخلفان با جدیت برخورد شود.
وی مساله برخورد با راهنمایانی که اقدام به برگزاری تورهای گردشگری غیرقانونی و فاقد مجوز می کنند را مطرح کرد و از مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان خواست تا در صورت مشاهده و برخورد با این ناهنجاری ها مراتب را به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام نمایند.
وی با اشاره به فقدان صلاحیت افراد مجری تورهای بدون مجوز اذعان کرد: افراد یا گروه هایی که اقدام به راه اندازی تورهای گردشگری غیرمجاز می کنند به دلیل ناآگاهی از حساسیت وظایف تورگردانی و رعایت نکردن حقوق مسافر و استانداردهای مصوب تورهای گردشگری، در صورت وقوع حادثه قادر به پاسخگویی نبوده و ادامه فعالیت خودمختار این تورهای غیر مجاز به بروز مشکلات بسیاری منجر می شود.
آذرپور شناسایی تورهای فاقد مجوز و جلوگیری از ادامه فعالیت مجریان این تورها را در اولویت کاری کارشناسان گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواند و این اقدام را گامی در راستای صیانت از حقوق گردشگران معرفی کرد.
وی با تاکید بر لزوم اطلاع گردشگران از مجاز بودن فعالیت تورهای گردشگری در استان یادآور شد: تمامی راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی با داشتن مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام به فعالیت می نمایند ؛ لذا از تمامی علاقه مندان به گردشگری درخواست می شود تا از طریق این دفاتر امنیت سفر را تجربه نمایند.
وی همبستگی و اتحاد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را امری مهم دانست و تصریح کرد: توسعه گردشگری و ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در استان مستلزم عزم جدی تمامی عوامل سفر است.
آذرپور با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری می توانند با سنجش موقعیت جامعه و بررسی ظرفیت های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی هر منطقه، بسته های سفر ویژه ای را تعریف نمایند، تحول در نظام اقتصادی را حاصل تلاش این عناصر خواند.
آذرپور تاکید کرد: متناسب با نیاز و ذائقه متقاضیان سفر باید تلاش شود تا بسته های سفر از حالت یکنواختی خارج و متنوع و مهیج تر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار