معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی:

گسترش سرقت در جامعه باعث احساس ناامنی در بین مردم می شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی گفت: گسترش سرقت در جامعه باعث احساس ناامنی در بین مردم می شود زیرا مردم هر لحظه احتمال می دهند اموالشان از سوی سارقان مورد دستبرد قرار گیرد.

کد مطلب: ۴۵۵۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حیدر اقبالی مطلق" در نشست علمی-تخصصی سرقت که در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی برگزار شد، افزود: سرقت از باسابقه ترین جرائم بشری است که در جامعه های مختلف به شیوه های گوناگون دیده می شود.

وی با اشاره به نقش موثر پیشگیری اجتماعی، گفت: برای دست یافتن به جامعه ای سالم، باید پیشگیری را بر درمان ارجحیت داد. سرهنگ اقبالی بیان داشت: با گذشت زمان، روش های سرقت، نوع اموال و اشیای مسروقه و وسایل مورد استفاده برای ارتکاب سرقت تغییر یافته است. به گونه ای که امروزه برخی از سارقان از آخرین تکنیک ها و تکنولوژی ها برای پیشرفت کار خود استفاده می کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در ادامه خواستار انجام کار پیشگیری اجتماعی توسط واحدهای انتظامی شد و تصریح کرد: انتظار است کلیه یگان ها در کنار کار انتظامی ، کارکرد اجتماعی هم داشته باشند.

سرهنگ"اقبالی مطلق" کاربردی ساختن هشدارهای انتظامی و توجه به آموزش های همگانی را در پیشگیری از سرقت امری اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: پلیس در اجرای طرح های انتظامی هدفی ارزشمند و والا را که همان آرامش و آسایش مردم است، دنبال می کند. این مقام انتظامی همچنین یادآور شد: در این راستا جلب مشارکت عمومی و گسترش سطح تعاملات با ادارات و سازمان های اجتماعی ، فرهنگی و تربیتی با تکیه بر اصل پیشگیری اجتماعی باید در اولویت ماموریت ها باشد.

وی با اشاره به علل وقوع سرقت، افزود: سرقت از جمله جرائمی است که به علل مختلفی همچون: سهل انگاری والدین، ناکامی، فقر مادی، خودنمایی، تجربه های دوران کودکی، احساس ناامنی، فقر فرهنگی و تحصیلات کم، زاغه نشینی، مهاجرت به شهرها، از هم پاشیدگی خانواده، دوستان ناباب، بیکاری ، مالخری و وجود فرصت جرم صورت می گیرد.

سرهنگ"اقبالی مطلق" با اشاره به احساس امنیت بالا در استان خراسان شمالی، تاکید کرد: اگر در جامعه ای بین افراد همبستگی اجتماعی وجود داشته باشد حس تعاون و همیاری مابین افراد بسیار زیاد می شود و افراد سعی می کنند در مواقع سختی از حال هم با خبر شوند و به امور یکدیگر رسیدگی کنند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به نقش موثر پیشگیری اجتماعی، خاطرنشان کرد: برای دست یافتن به جامعه ای سالم، باید پیشگیری را بر درمان ارجحیت داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار