رییسی:قوه قضاییه برای رفع تشویش از جامعه باید اضطراب نداشته باشد

خبرگزاری پانا: معاون اول قوه قضاییه با اظهار اینکه قاضی که دارای دانش توام با تقوای الهی باشد سرمایه‌ای گران‌بها است، تاکید کرد: آنچه می‌تواند اضطراب و نوسانات اجتماعی را به آرامش تبدیل کند، وجود قضات وظیفه‌شناس و متدین است.

کد مطلب: ۴۵۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدابراهیم رییسی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی با اعلام اینکه در جامعه اسلامی که اداره آن باید بر اساس آموزه‌های دینی باشد بنا بر این است که در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اضطراب و تشویش نباشد، اظهار کرد: در جوامع اسلامی آنچه می‌تواند اضطراب و نوسانات اجتماعی را به آرامش و امنیت تبدیل کند قضات وظیفه‌شناس و متدین هستند. قاضی که دارای دانش توام با تقوای الهی باشد سرمایه‌ای گران‌بها است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه قاضی که دارای دانش توام با تقوای الهی باشد سرمایه‌ای گران‌بها است، یادآور شد: رمز اینکه قوه قضاییه بتواند جامعه را از اضطراب و تشویش دور کند، این است که در درون خود اضطراب نداشته باشد که منظور صدور آرای متقن است.

رییسی تصریح کرد: وقتی آرای قضایی متقن و منطبق با شرع و قانون باشد جامعه از اضطراب دور می‌شود و کارآموزان قضایی نباید به آموخته‌های فعلی خود اکتفا کنند زیرا همه ما نیازمند دانش‌های به‌روز هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه قاضی، مهندسی اجرای قانون را بر عهده دارد، گفت: گاهی در یک رای می‌توان تمام دانش و آموخته‌های قضات را مشاهده کرد.

صبح امروز (چهارشنبه) مراسم تحلیف کارآموزان قضایی دوره 52 قم و دوره‌های 129 و 130 تهران با حضور معاون اول قوه قضاییه و جمعی از قضات برگزار شد و در این مراسم کارآموزان دارای رتبه‌های برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار