رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

افزایش چهار رشته تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به در دست اجرا بودن بیش از 200 پروژه در حوزه سلامت استان گفت: قطعا با اتمام این پروژه‌ها سال آینده تحولی بزرگ در حوزه سلامت استان اتفاق خواهد افتاد.

کد مطلب: ۴۵۳۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمانشاه ، دکتر حسین کریم ، اولین گام در پیشروی به سمت توسعه را توسعه زیربناهای سلامت در هر جامعه عنوان کرد و افزود: هر جامعه‌ای که زیر بنای سلامت خوبی داشته باشد، می‌تواند امید به توسعه داشته باشد.
کریم اظهار کرد: در راستای توسعه زیربناهای سلامت استان و تحول این عرصه، 200 پروژه تعریف شده که تامین اعتبار آنها صورت گرفته و بیشتر آنها به مناقصه و پیمان رفته و در دهه فجر امسال نیز شاهد افتتاح برخی از آنها خواهیم بود و مابقی این پروژه‌ها نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرای این پروژه‌ها را بدون همکاری سایر مسئولین و بویژه استانداری کرمانشاه ناممکن دانست و اظهارکرد: خوشبختانه استاندار کرمانشاه نگاه سلامت محور داشته و به سلامت به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی استان توجه ویژه دارند و همین نگاه و همکاری موجب شده اجرای پروژه‌ها با سرعت خوبی پیش برود و امیدواریم با تداوم این همکاری عمده پروژه‌ها سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی راه‌اندازی کلینیک‌ها، اورژانس‌ بیمارستانها از جمله بیمارستان طالقانی و امام رضا(ع) و نیز تجهیز برخی بیمارستان های استان از جمله سنقر، جوانرود و سرپل ذهاب به دستگاه سی‌تی اسکن و همچنین افتتاح "اتاق مانیتورینگ" که وضعیت شاخص‌های بهداشت را به روز در سطح استان برای دارندگان پرونده سلامت الکترونیک رصد می‌کند، را از جمله پروژه‌های در دست اجرا عنوان کرد و افزود: برخی از این پروژه‌ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.
کریم به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه آموزش دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر موفق شده‌ایم تا چهار رشته تخصصی را در سال جاری به مجموعه رشته‌های آموزشی دانشگاه اضافه کنیم.
وی اظهار کرد: این رشته‌ها شامل رشته‌های تخصصی ارتوپدی، پوست، چشم و طب اورژانس هستند که بسیار با ارزش بوده و اعتبار بسیاری را برای دانشگاه به ارمغان می‌آورند و تلاش داریم تا در سال آینده نیز رشته‌های فوق تخصصی و فلوشیپ را به استان بیاوریم که قطعا اعتبار دانشگاه را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه افتتاح پروژه‌های دانشگاه در دهه فجر با حضور استاندار خواهد بود، گفت: حمایت‌های استانداری ما را برای پیشبرد هر چه بیشتر پروژه‌ها یاری می‌کند و چنانچه این حمایت‌ها نباشد قطعا اجرای پروژه‌ها امکانپذیر نخواهد بود و در همین راستا تمام تلاش ما نیز این است که بتوانیم با حمایت‌های استانداری گام مهمی در جهت تحول سلامت استان برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار