معاون اجتماعی سازمان بهزیستی به پانا خبر داد؛

اعلام آمادگی بهزیستی برای پذیرش زنان معتاد دارای فرزند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از اعلام آمادگی این سازمان برای پذیرش زنان معتاد کارتن خواب دارای فرزند خبر داد.

کد مطلب: ۴۵۳۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به حضور زنان کارتن خواب و معتاد در میان افراد کارتن خواب اظهار داشت: حدود 500 زن کارتن خواب معتاد در تهران شناسایی شده اند که برخی از آن ها با فرزندانشان کارتن خوابی می کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درخصوص ساماندهی زنان کارتن خواب معتاد گفت: ما در سازمان بهزیستی با همکاری NGO طلوع بی نشان ها در حوزه زنان آسیب دیده ورود کرده ایم تا بتوانیم زنان معتاد صاحب فرزند را تحت حمایت قرار دهیم.

به گفته وی، کودکانی که در سن شیرخوارگی هستند، می توانند در کنار مادرشان در مراکز موجود حضور یابند و خدمات بهزیستی به این افراد ارائه می شود.

مسعودی فرید تأکید کرد: اگر کودک در سنین پس از شیرخوارگی باشد، به مراکز کودکان خیابانی تحت پوشش سازمان بهزیستی منتقل می شوند و شرایط دیدار کودک با مادرش فراهم می شود.

وی ضمن ابراز امیدواری کرد که در سال آینده بودجه خوبی برای حل آسیب های اجتماعی و حمایت از برنامه های بهزیستی در این راستا تخصیص داده شود، خاطرنشان کرد: با اعتبارات ناکافی نمی توان انتظار داشت که آسیب های اجتماعی کاهش یابد اما در عین حال تمام تلاش ما این است که بتوانیم با برنامه ریزی هایی که می شود، از افزایش آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با بیان اینکه اقدامات ضربتی در حوزه آسیب های اجتماعی جواب نمی دهد، گفت: باید برای حل معضلاتی همچون اعتیاد و بی خانمانی اقدامات جدی صورت گیرد و با اقدامات ضربتی نمی توان با این حوزه برخورد کرد چرا که کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به اقدامات بلند مدت دارد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار