معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری:

آمادگی ایران برای حفاری میادین نفتی کشورهای منطقه

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری گفت: ایران می تواند پس از لغو تحریم ها برای حفاری میدان های نفت و گاز کشورهای منطقه، خدمات فنی و مهندسی صادر کند.

کد مطلب: ۴۵۲۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس اقتصادی پانا، محمدرضا مقدم روز چهارشنبه در همایش ملی صنعت حفاری افزود: با لغو تحریم ها، فضای جدیدی از فعالیت فراهم شده که قواعد بازی در آن نسبت به گذشته تفاوت یافته است.
وی به توانایی متخصصان ایرانی در صنعت حفاری نیز اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه شرکت های حفاری بین المللی، ایران را ترک کردند اما متخصصان داخلی توانستند این صنعت را توسعه دهند.
وی با بیان این که هدف اصلی تحریم ها صنعت نفت بود، اضافه کرد: شدت این تحریم ها به حدی بود که نمی شد به آسانی تجهیزات را وارد کرد اما شرکت های ایرانی در این دوره های سخت توانستند به تولید نفت و گاز ادامه داده و اجازه ندهند که تولید آنها متوقف شود.
معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری تصریح کرد: اگر شرایط سخت دوران تحریم برای کشورهای همسایه ما رخ می داد، آنها حتی یک هفته نیز نمی توانستند به کار خود ادامه دهند.
مقدم، با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت پیش آمده در پساتحریم گفت: شرکت های حفاری ایران باید به فناوری توجه زیادی داشته باشند زیرا امروزه کشورها بازار خود را در اختیار فناوری ها قرار می دهند.
وی افزود: هدف ما در پساتحریم تنها بازار داخل نیست بلکه باید تلاش کنیم که بین االمللی شویم.
معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری اضافه کرد: ایران در یک منطقه نفتخیز قرار گرفته و فرصت های بی شماری برای فعالیت وجود دارد که باید از آن برای توسعه فعالیت ها استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار