با اجرای طرع سنجش و غربالگری:

یک هزار و 14 نوزاد در اندیمشک مورد آزمایش کم کاری تیروئید قرار گرفتند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت: با اجرای طرح سنجش و غربالگری 1014 نوزاد در سطح این شهرستان مورد آزمایش کم کاری تیروئید قرار گرفتند.

کد مطلب: ۴۵۲۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در اندیمشک گفت: در راستای اجرای طرح سنجش و غربالگری کم‌کاری تیروئید از یک‌هزار و 14 نوزاد اندیمشکی نمونه خون پاشنه پا برای انجام آزمایش کم‌کاری مادرزادی تیروئید انجام شده است.

وی افزود: این آزمایش ها از مهر تا آذر ماه سال جاری انجام شده و در آن تعداد 1014 مورد آزمایش تیروئید از نوزدان این شهرستان انجام گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و 7 نوزاد سالم و تعداد 7 نفر نوزاد بیمار تشخیص داده شد که تحت درمان قرار گرفتند.

مجیدی گفت: اینچنین اختلالاتی هیچ‌گونه علامت بالینی در بدو تولد ندارد و تنها راه تشخیص این اختلال، نمونه‌گیری تیروئید است.

وی تاکید کرد: والدین نوزادان باید در 3 تا 5 روز اول تولد برای نمونه‌گیری خون پاشنه پای نوزادان در روستاها به خانه‌های بهداشت و در شهرها به پایگاه‌های موجود بهداشتی مراجعه کنند.

وی در پایان یادآور شد: در صورتی که نمونه آزمایش نوزادی مثبت شد برای آغاز درمان 28 روز فرصت است و در صورت عدم انجام آزمایش و تشخیص به موقع، نوزاد دچار عوارض مادام‌العمر و جبران‌ناپذیر مغزی می‌شود.

/ بازگیر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار