خوراکی های که جلوی سفیدی مو را می گیرد

یک محقق طب اسلامی درمان موثر برای درمان کبد چرب و سفیدی موها و رفع کهیر را معرفی کرد.

کد مطلب: ۴۵۱۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ آیت‌الله تبریزیان درباره برخی نکات سلامت‌بخش اظهار داشت: خواب‌آلودگی و خواب زیاد دو علت دارد؛ یکی زیادی خون است که باعث خواب آلودگی می‌شود و دیگری نوشیدن آب زیاد است و طبق روایات از کثرت‌شرب ناشی می‌شود.

وی درباره درمان کهیر افزود: علتش غلظت خون است و درمان آن همان داروی صاف‌کننده خون است که عمده آن کاسنی است. ترکیب عناب, زرشک, شاطره, کاسنی و تخم کاهو هم صاف‌کننده خون و برای درمان کهیر و جوش نافع است.

این محقق طب اسلامی برای درمان سفید شدن و ریزش مو اضافه کرد: درمان سفید شدن مو، در روایت روغن بنفشه است که پایه‌اش روغن زیتون است و مانع ریزش مو نیز می‌شود.مصرف این ماده برای مردان هفته‌ای دوبار و برای خانم‌ها در هنگام شب توصیه می‌شود.

تبریزیان ادامه داد: با این روش موها سفید نمی‌شود و موهای سفید شده‌ هم به مرور سیاه خواهند شد. وی به وجود دارویی به نام تقویت مو اشاره کرد که سرمه اثمد و میوه مورد ترکیب اصلی آن را تشکیل می‌دهند و مصرف فراوان انجیر را برای رویش مو توصیه کرد.
وی درباره درمان کبد چرب بیان داشت: برای کبد چرب مصرف گل سرخ و سنای مکی طی دو هفته توصیه می‌شود؛ البته مناسب است افراد صبح ناشتا سه قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق کاسنی و شاتره و آب جوش مخلوط و میل کنند، سپس دو قاشق غذاخوری از نیم‌کوب سنا و گل سرخ را یک ساعت قبل از ناهار دَم و مصرف کنند؛ چرا که تمام چربی بدن، حتی چربی دیواره شکم را خارج می‌کند.

این محقق طب اسلامی گفت: سنای مکی در روایات ما برای رفع کل چربی‌ها توصیه شده است. این گیاه دارویی چربی‌های بدن را بیرون می‌ریزد. در روایت داریم که امام صادق (ع) می‌فرماید: «لَو عَلِمَ النّاسُ ما فِی السَّنا لَبَلَغوا کُلَّ مِثقالٍ مِنهُ بِمِثقالَینِ مِن ذَهَبٍ.»یعنی «مردم اگر بدانند سنای مکی چه خصوصیتی دارد، هر مثقالش را با دو مثقال طلا می‌خرند.» و رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله‌) می‌فرماید: «فَلَو دَفَعَ شَیءٌ المَوتَ لَدَفَعَهُ السَّنا.»یعنی «اگر چیزی مرگ را دفع کند، همان سنا است».

تبریزیان خاطرنشان کرد: سنای مکی، برای کاستن از چربی بدن، چربی کبد و چربی خون و برای چربی دیواره شکم استفاده می‌شود و خیلی مؤثر و مفید است و دارویی عاجل، سهل‌الهضم و سبک است.
منبع:افکارنیوز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار