امکان برنامه‌نویسی واقعیت افزوده با اپلیکیشن

با استفاده از اپلیکیشن واقعیت افزوده (AR ) تقریبا هر جسمی در دنیای واقعی می‌تواند محتوای واقعیت افزوده به خود بگیرد.

کد مطلب: ۴۵۰۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،اپلیکیشن جامع واقعیت افزوده، امکان خلق تجربه و برنامه‌نویسی واقعیت مجازی را برای کاربران فراهم کرده است.

تا پیش از این، این امکان برای کاربران تلفن همراه وجود داشت که واقعیت افزوده را برای هر خدمتی به صورت مجزا و با داشتن اپلیکیشن مختص به آن سرویس، دریافت کنند.

اما هم‌اکنون امکانی فراهم شده که کاربر تنها با دانلود یک اپلیکیشن، به واقعیت افزوده‌های متعدد دسترسی داشته باشند و دیگر لازم نیست برای هر محتوا یک اپلیکیشن‌ مجزا دانلود کنند.

از طریق این فناوری، تنها کافیست کاربر، دوربین اپلیکیشن را بر روی تصاویر دارای نماد گرفته و دکمه اسکن را فشار دهد تا بتواند وارد دنیای واقعیت افزوده شود.

از سوی دیگر با امکان جدیدی که برای اپلیکیشن واقعیت افزوده ایجاد شده است کاربر می‌تواند با برنامه‌نویسی و تولید اپلیکیشن برای خود، واقعیت افزوده را بر روی هر سامانه‌ای که بخواهد امتحان کند.

از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن این است که افراد حقیقی یا کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، سرویس واقعیت افزوده را خلق و از آن استفاده کنند.

اپلیکیشن پندار پلاس ( pendar.plus ) مبتنی بر سیستم مدیریت محتوا است که به کاربر این امکان را می‌دهد که در این سیستم ثبت‌نام کرده و پس از آن با تولید سرویس واقعیت افزوده، این فناوری را برای محتواهای مختلف، به کار گیرد.

این فناوری این امکان را به کاربر می‌دهد که برای مثال تابلوهای شهری را در نقطه و جهت خود، روی محیط واقعی ببینید و به این ترتیب نیازی به تطبیق نقشه با محیط واقعی وجود نخواهد داشت و کاربر درک بسیار بهتری از محیط پیرامون خود خواهد داشت.

به این ترتیب هر کسب و کار کوچک یا بزرگی می‌تواند به محصولات خود از کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشور، بیلبورد، بسته‌بندی محصولات و غیره، محتوای واقعیت افزوده اضافه کند.

منبع: ایتنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار