برگزیده علوم بالینی جشنواره کشوری رازی:

قیمت ارزان ارائه آخرین تکنینک های پزشکی جهان در شیراز، مصداق عدالت در سلامت است

خبرگزاری پانا: برگزیده علوم بالینی جشنواره کشوری رازی ضمن اشاره به دستاورد خود در جراحی لاپاراسکوپی، گفت: این دستاورد با قیمتی ارزان در شیراز با تعرفه دولتی ارائه می شود که مصداق عدالت سلامت است.

کد مطلب: ۴۴۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا امین شریفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جراحی های کم تهاجمی از جراحی مورد توجه در علم روز دنیاست که جراح با کمترین دستکاری در اعضا و جوارح اقدام به درمان بیمار می کند.


وی افزود: در علم امروز دنیا دیگر بهترین جراح آن نیست که بیشترین برش و پارگی را در بدن ایجاد کند بلکه آن است که با کمترین دستکاری، جراحی را انجام دهد چرا که با این عمل، نه تنها درد کمتر خواهد شد بلکه دوران نقاهت نیز سریع تر طی می شود.


امین شریفی در ادامه به تشریح روش لاپاراسکوپی خود پرداخت و اظهار داشت: در افرادی که سابقه جراحی کلیه داشتند پیش تر توصیه می شد که از روش لاپاراسکوپی استفاده نشود چرا که احتمال می دادند که به علت چسبندگی عمل قبلی، جراحی جدید عواقبی داشته باشد.


این متخصص کلیه و مجاری ادرار افزود: در این روش کلیه بیمار که دچار عارضه شده، تکه تکه شده و با ایجاد شکافی کوچک در بدن این تکه ها خارج می شود و بدین ترتیب نیازی به ایجاد شکاف در بدن بیمار نمی باشد.


امین شریفی اذعان داشت: این روش بر اساس مطالعه مقایسه ای بوده است که بر روی 75 مریض انجام شده و با دسته بندی بیماران به دو دسته کسانی که سابقه جراحی داشته و کسانی که سابقه جراحی نداشته اند ثابت شد که روش مذکور برای جراحی ها روشی مطلوب است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: این روش به سبب نمونه های بیشتر و نیز متدلوژی قوی در دوسال گذشته بارها مورد ارجاع قرار گرفته است و هم اکنون در بیمارستان علی اصغر شیراز و با تعرفه های دولتی این خدمت ارائه می شود که مصداق عدالت در سلامت است


به گزارش خبرنگار پانا، . علیرضا امین شریفی متخصص مجاری ادرار و دارای فوق تخصص بیماری های کم تهاجمی است و در جشنواره رازی توانست رتبه سوم علوم بالینی جراحی را از آن خود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار