معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خبر دا

برگزاری آزمون های نوین مشاوره ای ویژه دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کلموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از برگزاری آزمون های نوین مشاوره ای ویژه کلیه دانش آموزان پایه نهم مدارس دوره اول متوسطه در سطح شهرستانهای استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۸۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سیستان و بلوچستان ، سعیده سرگلزایی مقدم معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت : دستیابی به رشد همه جانبه دانش ‌آموزان، مهم ‌ترین هدف نظام تعلیم و تربیت است که هدایت مطلوب دانش‌ آموزان به چنین جایگاهی توسط مشاور صورت می پذیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل گفت: ترسیم نیم ‌رخ روانی، رفتاری و تحصیلی دانش‌ آموزان مستلزم توجه به دو نکته مرجع و مبنای قابل استناد و شاخص‌ های دقیق، قابل اندازه ‌گیری و تحلیل صحیح شاخص ‌ها می باشد که با آزمون‌ های نوین مشاوره ‌ای امکان پذیر می باشد.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس آزمون‌ های نوین مشاوره ‌ای شامل آزمون سلامت روانی - رفتاری، استعداد تحصیلی و رغبت ‌سنج شغلی، زمینه‌ ی ترسیم نیم ‌رخ روانی - رفتاری و تحصیلی - شغلی را با توجه به اصل تفاوت ‌های فردی، مدرسه ‌ای و منطقه ‌ای برای جامعه آماری دانش ‌آموزان پایه نهم دوره متوسطه اول شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان را فراهم می کند.

سعیده سرگلزایی مقدم ضمن توصیف ابعاد اهمیت و ضرورت آزمون های نوین مشاوره ای گفت: ساختار کلی آزمون سلامت روانی - رفتاری در شناسایی دانش ‌آموز در حیطه‌ های فردی، خانواده، مدرسه و اجتماع و استفاده از داده‌ های این آزمون جهت تشخیص نیازهای تربیتی، روانی - اجتماعی و تحصیلی دانش ‌آموزان و توانمند سازی مبتنی بر یافته‌ های آزمون در سطوح فرد، کلاس، مدرسه، منطقه و استان مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در پایان گفت : تعداد 917 مدرسه دوره اول متوسطه در 1469 کلاس درسی پایه نهم با جامعه آماری 34 هزار نفر دانش آموز مخاطبین و جامعه آماری آزمون های نوین مشاوره ای را تشکیل می دهند.

شیرازی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان نیز در این زمینه اظهار داشت :دو آزمون تشخیص استعداد و استرانگ شغلی برای فرآیند هدایت تحصیلی به شاخه های گروه ها و رشته های تحصیلی کاربرد دارد و آزمون سلامت روانی - رفتاری با هدف غربالگری و تقویت سیستم ارجاع به هسته های مشاوره و مراکز مشاوره و مداخلات روان شناختی و مشاوره ای دانش آموزان و بهبود سلامت روان آنان برگزار می شود.

گفتنی است :این آزمون ها از اول بهمن ماه تا 13 بهمن ماه94 در کلیه مدارس دوره متوسطه اول برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار