«پرنده خواهرِ من است»؛

جعفر ابراهیمی (شاهد) برای نوجوان امروز شعر سرود

از مجموعه‌ی شعر نوجوان امروز کتاب «پرنده خواهرِ من است» سروده‌ی جعفر ابراهیمی (شاهد) از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

کد مطلب: ۴۴۷۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، این کتاب شامل 24 قطعه در قالب‌های مختلف شعری است که هاجر مرادی آن را تصویرگری و منیژه ونکی طراحی گرافیک کرده است.
بر اساس این گزارش غم، پنجره‌ها، صورت تو، ساز و آهنگ، زمستان، برف و شعر، تو کیستی؟، رعد و برق،... و من، بید مجنون، بوی لیلی، گنجشک‌ها و... عنوان برخی از سروده‌های این مجموعه است.‌
دلم پاساژ غصّه/ دلم بازارِ درد است/ دلم دُکّانِ اندوه/ دلم یخچال سرد است/ دلم چون یک خیابان/ پُر است از چاله و سنگ/ دلم تنهای تنهاست/ تَهِ یک کوچه‌ی تنگ/ دلم امروزِ غصّه/ دلم فردایِ اندوه/ ز دردم می‌شود آب/ اگر که بشنود کوه/ دلم مانند یک سیب/ دلم مثل انار است/ دلم همواره پاییز/ که در ظاهر بهار است/ این نام قطعه‌ای با عنوان «غم» است که در ابتدای مجموعه‌ش شعر «پرنده خواهرِ من است» آمده است.
کتاب «پرنده خواهرِ من است» با نظارت هنری «کوروش پارسانژاد» برای رده‌ی سنی نوجوان در 56 صفحه رنگی با شمارگان 8هزار نسخه و قیمت 3هزار و 100تومان در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی کانون در سراسر کشور عرضه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار