عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی درگفت وگو با

ایجاد ارزش افزوده 400 برابری در بخش پتروشیمی

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی ایران با اشاره به ارزش افزوده 400 برابری در بخش پتروشیمی اظهار کرد: محصولات پتروشیمی اگر تکنولوژی روز تولید داشته باشند می توانند ارزش افزوده بالایی ایجاد کنند و جذب سرمایه گذاری خارجی در دوران پساتحریم می تواند با اولویت ورود تکنولوژی های روز تولید به کشور صورت گیرد و این دوران طلایی اکنون در اختیار است .

کد مطلب: ۴۴۶۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد

حسین منیری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد: ایران در بخش پتروشیمی کشوری مستعد و غنی است و اگرچه واحدهای پتروشیمی فعالی پیش از جنگ در کشور وجود داشت اما بروز جنگ موجب تعطیلی برخی از این واحدها شده و طی سالهای اخیر بحث سرمایه گذاری در پتروشیمی کشور مجددا رونق گرفته است .
وی افزود: ارزش افزوده بخش پتروشیمی تا 400 برابر است و با توجه به ماده اولیه فراوانی که در کشور وجود دارد می توان پیشرفت های مناسبی در بحث سرمایه گذاری پتروشیمی داشت .
منیری با تاکید بر مزیت های تولیدات پتروشیمی در کشور ،عنوان کرد: ماده اولیه پتروشیمی ها در اختیار ایران و قطر است و میعانات سرچاهی در معدود کشورهایی از منطقه وجود داشته و این شرایط به عنوان یکی از مزیت های نسبی تولید مطرح است .
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی ایران با تاکید بر ضرورت استفاده از دیپلماسی سیاسی در روابط با کشورها ، بیان کرد: عربستان یکی از کشورهای رقیب ایران در بخش پتروشیمی است و باید با استفاده مناسب از دیپلماسی از کارشکنی این کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی جلوگیری کرد .
منیری با اشاره به نیروی متخصص انسانی مرتبط با بخش پتروشیمی در کشور ، تصریح کرد: دوران پسا تحریم می تواند دوران طلایی جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور باشد و باید بازاریابی مناسبی به منظور صادرات محصولات پتروشیمی در کشور در دوران جدید پیش بینی شود .
وی با بیان اینکه امارات سالانه 60 میلیارد دلار از محل صادرات مجدد درآمد کسب می کند ، بیان کرد:محصولات پتروشیمی اگر تکنولوژی روز تولید داشته باشند می توانند ارزش افزوده بالایی ایجاد کنند و جذب سرمایه گذاری خارجی می تواند با اولویت ورود تکنولوژی های روز تولید به کشور صورت گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار