مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

نظارت بر میزان خدمات‌دهی و شهریه مراکز پیش‌دبستانی انجام می گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بنا به مصوبات کشوری تنها دستگاه متولی صدور مجوز مراکز پیش‌دبستانی آموزش و پرورش است و نظارت بر میزان خدمات‌دهی و شهریه مراکز پیش‌دبستانی انجام می گیرد.

کد مطلب: ۴۴۶۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا - استان زنجان ،مرتضی تمجیدی اشاره به غیر الزامی و غیر رسمی بودن دوره آموزشی پیش‌دبستانی در نهاد آموزشی اظهار داشت: دانش‌آموزان باید در آغاز مقطع تحصیلی دارای شرایط برابر آموزشی باشند و تحصیل کودکان در دوره پیش‌دبستانی یکی از این روش‌ها است.

وی با اشاره به فعالیت پیش‌دبستانی در شیفت مخالف مدارس دولتی و ضمیمه برخی مدارس غیر انتفاعی عنوان کرد: مراکز پیش دبستانی مؤظف به آموزش سه ساعته نوآموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آشنایی با ایران، آموزش امور بهداشتی و رشد تفکر و ذهن نوآموزان از جمله آموزش‌ها در مراکز پیش دبستانی است.

وی با بیان اینکه پوشش 55 درصدی نوآموزان در استان زنجان رده سنی در مراکز پیش‌دبستانی ادامه داد: استان زنجان در زمینه پوشش آموزشی در رتبه هفدهم کشور قرار دارد.

تمجیدی خاطر نشان کرد : در سال‌های گذشته دستگاه‌های مختلف اقدام به صدور مجوز مراکز پیش‌دبستانی می‌کردند و امسال بنا به مصوبات کشوری تنها دستگاه متولی صدور مجوز مراکز پیش‌دبستانی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه مراکز پیش‌دبستانی مراکز خصوصی و دولتی هستند، تأکید کرد: شهریه این مراکز از 285 هزار تا 450 هزار تومان بنا به خدمات ارائه شده متغیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه الگوی دریافت شهریه از مراکز پیش‌دبستانی مشخص است، تأکید کرد: نظارت بر میزان خدمات ارائه شده و شهریه مراکز مذکور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت دوره آموزشی پیش‌دبستانی باید با برنامه‌ریزی لازم سطح پوشش در این مقطع افزایش پیدا کند.

تمجیدی با اشاره به اینکه این مقطع تحصیلی دانش‌آموزان را برای حضور فعال در مدارس آماده می‌کند، تأکید کرد: باید با فرهنگ‌سازی لازم در سطح استان خانواده‌ها را به سمت نام‌نویسی کودکان خود در مراکز پیش دبستانی سوق دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار