امام جمعه شهرستان پیشوا:

حامیان نامزدهای انتخاباتی از چارچوب اخلاق اسلامی خارج نشوند

امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: حامیان نامزدهای انتخاباتی می بایست سعی کنند از چارچوب اخلاق اسلامی خارج نشده و اصول اخلاقی را زیر پا نگذارند.

کد مطلب: ۴۴۶۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان پیشوا، حجت الاسلام عبدالحسین رحمتی نیا در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا که با حضور محمد امامی امین معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران، عباس ملکوتی خواه فرماندار پیشوا و سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تسلیت شهادت آیت الله نمر گفت: آیت الله شهید شیخ نمر باقرالنمر برای دفاع از انسانیت به شهادت رسید، امروز یک گروه گرگ صفت در لباس انسان در عربستان حاکم هستند که هیچ قانون و معیاری را قبول ندارند و از اسلام فقط اسم آن را یدک می کشند و انشاءالله خداوند هر چه زودتر ریشه این خاندان پلید جیره خوار آمریکا و انگلیس را زده و نابود کند.

وی با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) افزود: در روایات گاهی انبیای الهی از ابلیس پند و موعظه می شنیدند، این یک پند اخلاقی و تربیتی است که اگر یک کوچکتر و ضعیف تری پندی به ما داد، پذیرا باشیم ،چرا که انسان جاهل، مغرور و فریب خورده به جهل و نادانی خود، تحمل نکرده و تاب نمی آورد.

حجت الاسلام رحمتی نیا در توضیح حدیثی از امام صادق(ع) گفت:پنج طایفه ای که ابلیس در آنها اثر نمی کند عبارتند از افرادی که خدا را وکیل خود قرار می دهند، دومین دسته کسانی که شبانه روز به یاد خدا باشند، سومین گروه کسانی که برای برادر مومن خود دوست بدارند هر آنچه را که برای خود دوست دارند، دسته چهارم صبر کنندگان بر مصیبت که صبر در برابر مصیبت یکی از ارکان ایمان است.

وی در تعریف دسته دیگری از کسانی که شیطان نمی تواند در آنها نفوذ کند گفت: کسانی که بر روزی خود که خداوند به آنها داده است قناعت پیشه می کنند، گروهی هستند که طبق حدیث امام صادق(ع) شیطان بر آنها نفوذ و غلبه نخواهد کرد.

امام جمعه پیشوا در ادامه خطاب به معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران، گفت: برای حل مشکلات منطقه جهادگونه تلاش کنید و مردمی را که در این منطقه محروم زندگی می کنند کمک نمایید.

وی با اشاره به اینکه عمر یکی از سرمایه های بی نظیر و بی بدیل انسان است، گفت: وقت مردم از مصادیق حق الناس است و مسئولان باید رسیدگی به امور ارباب رجوع را در دستور کار خود قرار دهند، اگر یک دقیقه وقت فردی تلف شود حق الناس محسوب می شود و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

امام جمعه پیشوا با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات با توصیه به طرفداران نامزدها گفت: همه باید تلاش کنیم تا انتخاباتی پرشور، سالم و با حضور حداکثری مردم برگزار شود و حامیان نامزدها می بایست سعی کنند از چارچوب اخلاق اسلامی خارج نشده و اصول اخلاقی را زیر پا نگذارند.

حجت الاسلام رحمتی نیا افزود: انتخابات برگزار شده در طول تاریخ انقلاب اسلامی سالم ترین انتخابات در جهان است و امیدواریم در این انتخابات نیز مسائل اخلاقی مانند گذشته رعایت شود.

/ خبرنگار: ستوده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار