مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد استان مرکزی برگزار شد

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اراك برگزار شد.

کد مطلب: ۴۴۶۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک در حوزه پژوهش با تجهیز سامانه ساها تلاش می کند ارتقای کیفی فعالیت های پژوهشی در استان مرکزی را نهادینه کند.
علیرضا نظام آبادی افزود: واحد اراک با داشتن 80 کارگاه، 109 آزمایشگاه آموزشی و شش کارگاه تحقیقاتی، آمادگی خدمت رسانی به جامعه علمی استان و کشور را دارد.
وی در خصوص درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در برنامه ریزی های خود افزایش دوازده برابری درآمدهای ساها را از اهداف واحد اراک تا سال 95 را در دستور کار دارد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: بهینه سازی امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی در حوزه پژوهش باید مدنظر همه واحد های استان مرکزی باشد و مشتری مداری از شاخصه های مهم در این خصوص است.
نظام آبادی بیان کرد: طرح های برون دانشگاهی از دیگر مسائلی است که باید در این استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا توجه به آن در ارتقاء همه جانبه استان و رفع مشکلات بسیار موثر است.
وی ابراز داشت: بحث مقالات ISI نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، وضعیت از روند فعلی بهبود یابد و در راستای ثبت اختراعات نیز در این استان ضعف هایی وجود دارد که باید راهکارهای منجر به اختراع شناسایی و هموار شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اضافه کرد: فعالیت های حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت استان به خصوص در واحد اراک و ساوه باید به صورت ویژه مد نظر معاونین پژوهش وفناوری واحدها قرار گیرد.
دبیرهیأت امنای استان مرکزی گفت: ورود به هر عرصه‌ای نیازمند هدفگذاری و جستجو بوده که با انجام تحقیق و پژوهش به دست می‌آید، زیربنای تمامی قدرت‌های مادی قدرت علم است و بایستی در زنجیره علم مرتب رصد داشته باشیم که تمامی حلقه‌های این زنجیره متناسب با یکدیگر باشند تا به تولید دست پیدا کنیم.
در پایان این مراسم از 91 پژوهشگران برتر واحد اراک و واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تقدیر بعمل آمد.
همچنین مرکز رشد واحدهای فناور در مجتمع قائم مقام فراهانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک توسط واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار