در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

احتمال افزایش مقرری دانشجویان غیر ایرانی

مدیرکل دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم از احتمال افزایش مقرری دانشجویان غیرایرانی شاغل تحصیل در ایران خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۵۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد

صمد حاج جباری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در این باره گفت: افزایش مقرری دانشجویان غیر ایرانی مد نظر است اما در حال حاضر بر اساس آخرین مصوبه عمل می‌ شود زیرا لازمه افزایش مقرری تامین اعتبار است.


مدیرکل دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم به افزایش مقرری دانشجویان غیر ایرانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مقرری دانشجویان غیر ایرانی در ابتدای سال گذشته نسبت به قبل از انقلاب بیش از 90 درصد افزایش یافته اما شرایط بودجه به ما اجازه نداد که افزایش مقرری در سال جاری محقق شود.


وی افزود: چنانچه شرایط اعتبارات مجموعه سازمان امور دانشجویان مطلوب شود احتمال دارد مقرری دانشجویان غیرایرانی افزایش یابد.
حاج جباری با اشاره به سیاست وزارت علوم مبنی بر افزایش جذب دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه گفت: هدف ما جذب دانشجویان خارجی در بخش غیربورسیه است که در این زمینه هیچ محدودیت و مشکلی وجود ندارد.


این مقام مسئول در سازمان امور دانشجویان درخصوص تبادل دانشجو با کشورهای خارجی نیز گفت: تلاش ما این است که بتوانیم امکانات و توانایی دانشگاه ها را برای جذب دانشجوی خارجی به کار ببریم البته قرار است تفاهم نامه هایی هم با کشورهای خارجی در زمینه تبادل دانشجو منعقد شود که این موضوع بسترهای لازم برای جذب دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه را فراهم می کند.


وی یادآور شد: متاسفانه کشورهای دیگر دانشگاه‌ های ایران را به خوبی نمی ‌شناسند که در این زمینه سایتی برای معرفی توانمندی‌ های آموزش عالی کشور طراحی شده تا با همکاری دانشگاه ‌ها بتوانیم توانمندی‌ های آنان را علاوه بر معرفی به زبان فارسی، به زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی نیز بازگو کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار