طرح های وزارت بهداشت در کنترل بیماری های واگیر دار موفق بوده اند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی طرح های وزارت بهداشت و درمان را در کنترل بیماری های واگیردار موفق خواند و گفت: امید است تلاش های موثری در کنترل بیماری های غیر واگیر نیز صور ت گیرد.

کد مطلب: ۴۴۵۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازلرستان،سید علی ابطحی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از 2 طرح عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد افزود: دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های خوبی در راستای توسعه خدمات پزشکی و درمانی در کشور ارائه داده است.
وی اظهار کرد: مرکز پزشکی بیماری های خاص بروجرد با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستا ن احداث شده است و امیدواریم این مرکز بتواند مشکلات بیماران خاص شهرستان بروجرد را برطرف کند.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مرکز پزشکی بیماری های خاص بروجرد 10 دستگاه دیالیز دارد، گفت: این مرکز در 2 نوبت کاری فعالیت دارد و بیش از 20 بیمار دیالیزی در روز می توانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.
وی خواستار توسعه مرکز پزشکی بیماری های خاص بروجرد در سایر بخش ها از جمله شیمی درمانی شد و افزود: این مرکز می تواند 50 درصد بیماران خاص شهرستان بروجرد را تحت پوشش قرار دهد.
ابطحی با اشاره به احداث کلینیک دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: این طرح از اقدامات خوب درمانی شهرستان بروجرد است ولی متاسفانه به خوبی به شهروندان معرفی نشده است.
وی افزود: حالا که سرمایه گذاری بالایی برای ساخت و ایجاد کلینیک دندانپزشکی صورت گرفته باید ضمن تامین نیروهای مورد نیاز، از آن در راستای ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان استفاده کرد.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مراکزی را طبق الزامات وزارت بهداشت احداث می کند لذا نیروی علمی این مراکز باید تامین شوند.
وی به درخواست دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد مبنی بر ایجاد 6 مرکز جدید علمی اشاره کرد و گفت: در صورت تامین هیات علمی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد با درخواست این مرکز موافقت خواهد شد.
ابطحی افزود: هر رشته تازه تاسیس در دانشگاه ها باید از نظر هیات علمی، آزمایشگاه و سایر تجهیزات حمایت شود تا دانش آموخته های آن بتوانند توانمندی کافی برای حل مشکلات جامعه را داشته باشد.
فاز 2 دانشکده سما و مرکز پزشکی خاص دانشگاه آزاد اسلامی روز دوشنبه در آیینی با حضور رئیس سازمان سما، رئیس بنیاد امور بیماران خاص و معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار