یادداشت/

شاهزاده های سعودی شعور حکمرانی ندارند/نیروهای خودسر چطور؟

شاهزاده های متول سعودی شعور حکمرانی ندارند، اما رفتارهای خودسرانه برخی از شتاب زدگان داخلی نیز به راحتی آب به آسیاب دشمن می ریزد.

کد مطلب: ۴۴۵۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

عربستان سعودی به عنوان کلیددار خانه کعبه و نیز با داعیه رهبری کشورهای اسلامی، به زعم خود بازیگر فعالی در عرصه های بین المللی و خصوصا کشورهای اسلامی است، منطقه خاورمیانه به دلیل طلای سیاه و نیز بازار واردات کالا برای حاکمان آمریکایی و اروپایی ارزشمند است .

در دو دهه گذشته حضور مستمر نیروهای نظامی کشورهای سلطه گر در خاورمیانه دارای منطق ساده ای است که با هدایت جنگ های منطقه ای و پایان گرفتن دوران جنگ سرد ، نیاز بود تا تسلیحات جنگی انبار شده در آمریکا و اروپا درجنگ افغانستان،جنگ عراق،جنگ سوریه و...به فروش برسد .

اما در مورد شاهزاده های متول سعودی که سالهاست ژاندارمی منطقه را برعهده دارند باید صریح گفت: آنها دوست ایران نبوده و نخواهند بود، حمایت همه جانبه از عراق در دفاع هشت ساله ایران، تلاش برای تغییر نام خلیج فارس، نقش عربستان در جدایی بحرین از ایران، دشمنی عربستان در رابطه با جزایر سه گانه، همکاری با آمریکا در حمله به طبس، بی احترامی به زائران ایرانی و قتل زائر ایرانی در سال 1322، کشتار حجاج ایرانی در سال 1366، سیاست های ضدایرانی عربستان در بازار نفت، همکاری کامل عربستان با تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و فاجعه منا و عدم پاسخگویی عربستان و...تنها دلایلی است که می توانیم بگوییم عربستان کشور دوست و برادر ایران نیست !

در این مقطع زمانی سعودی ها با به شهادت رساندن مظلومانه شیخ‌نمر باقرالنمر نشان دادند، آنچه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی جرات انجام آن را ندارند، عربستان به دلیل نداشتن شعور حکمرانی دارد! اتفاقی که حتی اعتراض جامعه بین الملل و دبیرکل سازمان ملل را همراه داشت .

در این بین اقدامات شتاب زده نیروهای خودسر در حمله به سفارت عربستان و به آتش کشاندن آن آب به آسیاب دشمن ریختند. سعودی ها سال ها دست و پا زدند حتی پا به پای نتانیاهو شهر به شهر و هتل به هتل دنبال سران اروپا و آمریکا راه افتادند، به صغیر و کبیر رشوه دادند، شیر فلکه ی نفتشان را تا آخر باز کردند و قیمت نفت را به پایین ترین حد ممکن رساندند و این که همه کار کردند تا جلوی توافق هسته‌ای را بگیرند که البته نتوانستند .

با آتش زدن سفارت عربستان، ایران دوباره با بی تدبیری گروهی منتسب به دلواپسان که اکنون نامی آشنا در ادبیات سیاسی و حتی محاوره مردم ایران است،مواجه شد .

طی ماه گذشته این بی تدبیری با اعلام تونل های طویل و محرمانه! از موشک های دوربردی که جلوی دوربین های تلویزیونی نشان داده شد و این جمله که ما برای موشک هایمان جا کم داریم !که از تریبون نماز جمعه پخش شد. بهترین نوع آب را به آسیاب دشمن ریخت !!

کیهان دیروز نوشت ؛ تنها پاسخ کوبنده ی ایران به آمریکا توقف برجام است !!

خیلی متاثر کننده است روزی که این اراده های خودسرانه تیتر کیهان را محقق کنند

محمدرضا سیفی/سردبیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار