جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی ٢٨ دی ماه برگزار می‌شود

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از برگزاری بیست و یکمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در روز دوشنبه 28 دی ماه خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۴۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، شاهین آخوندزاده در نشست خبری معرفی برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره علوم پزشکی رازی، این دوره از جشنواره را یکی از کیفی ترین دوره ها بیان کرد و گفت: از آنجا که در طی بیست دوره گذشته ، هدف جشنواره ایجاد موج تحقیق و پژوهش بود بنابراین بیشتر به کمیت توجه می شد.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری افزود: همچنین از آنجا که در بسیاری از گروه های علوم پزشکی سطح تحقیقات پایین بود به همین دلیل برای هر گروه سهمیه ای اختصاص داده می شد.

به گفته دکتر آخوند زاده، در یک دوره ای برگزیدگان حقیقی 5 گروه بودند که بعدا به 11 گروه افزایش یافت که نشان دهنده توجه به کمیت بود و نه کیفیت جشنواره.

وی در ادامه، با بیان این که براساس نظر شورای عالی جشنواره رازی ،این دوره از جشنواره، به 3 گروه علوم بالینی و سلامت، ابداعات و اختراعات و علوم پایه پزشکی تقسیم بندی شده است، افزود: در این دوره از جشنواره به جای 48 برگزیده حقیقی، 12 برگزیده حقیقی که هر یک برجستگی های ویژه در سطح ملی دارند انتخاب شدند که همین موجب ارتقا کیفیت جشنواره می شود.

به گفته وی، در گروه علوم بالینی و سلامت دکتر فریدون عزیزی و دکتر اردشیر قوام زاده رتبه اول، دکتر حسین حسین زاده در گروه علوم پایه پزشکی رتبه اول و دکتر مرتضی محمودی بعنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدند.

وی با اشاره به ویژگی های خاص برگزیدگان این دوره، گفت: در این دوره از جشنواره علاوه بر افرادی که خود به طور داوطلبانه شرکت کردند ما نیز به طور فعال به جستجوی افراد برتر در تحقیق و پژوهش پرداختیم و از افراد برتر در سطح ملی تقاضا کردیم که CVخود را ارسال کنند تا در جشنواره نیز شرکت کنند.

وی افزود: برای معرفی پژوهش گر برتر ملاک ما داشتن مقاله برجسته و دارای اهمیت است.

به گفته دکتر آخوندزاده در این جشنواره علاوه بر برگزیدگان حقیقی، برگزیدگان حقوقی، مراکز تحقیقاتی برتر و نشریات علوم پزشکی برتر که بالاترین Impact Factor را دارند نیز حضور دارند.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری در ادامه، با اشاره به این که در برنامه پنجم توسعه باید بخشی از بودجه پژوهش از بخش خصوصی محقق شود، گفت: متاسفانه این امر محقق نشد البته در بخش خصوصی حامی پژوهش، امسال بیمارستان و کلینیک چشم پزشکی نور به دلیل سرمایه گذاری زیادی که در بیماری های اپیدمیولوژیک چشم انجام داده است، اول شد.

وی در ادامه به افزایش 25 درصدی جوایز امسال جشنواره رازی نسبت به سال گذشته اشاره کرد گفت: جوایز دوره بیستم جشنواره نسبت به دوره قبل حدود 50 درصد افزایش داشت.

وی با بیان این که در کشور برای یک ورزشکار حدود 100 میلیون میدهند گفت: اعتقاد داریم اگر محقق برجسته کشور که در سطح ملی و بین المللی توانایی خاصی دارند باید در حد یک ورزشکار جایزه بگیرند اما توان ما در همین حد است.

آخوندزاده افزود: همچنین امسال تعداد داوری ها نسبت به دوره های قبل یک سوم تا یک چهارم کاهش یافت که باعث صرفه جویی در هزینه ها شد.

وی زمان برگزاری همایش بیست و یکمین جشنواره رازی را دوشنبه 28 دی ماه اعلام کرد و گفت: امیدوارمیم بتوانیم گرنتی را برای دانشگاه های محققین برتر بفرستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار