همزمان با میلاد نبی‌مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع)

کلید طلایی شهر اردبیل به اکبر عبدی اهدا شد

همزمان با میلاد نبی‌مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع)، کلید طلایی شهر اردبیل به هنرمند برجسته اردبیلی اکبر عبدی اهدا شد

کد مطلب: ۴۴۳۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل، در مراسمی که در سالن 6 هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار شد. شهردار اردبیل اظهار داشت: یکی از وظایف خطیر شهرداری بسترسازی برای حضور خانواده‌ها در کنار هم و با نشاط اجتماعی است تا بتوانند در آرامش و همراه با مهر و مهربانی در کنار هم زندگی کنند.

حمید لطف‌اللهیان هدف از برگزاری این جشن را در کنار ارتقای نشاط اجتماعی و توسعه فرهنگ مهربانی تجلیل از جایگاه هنر و هنرمند توصیف کرد و افزود: ما امروز افتخار می‌کنیم که از چهره پرآوازه هنر هفتم «اکبر عبدی»، به رغم نقاهتی که داشت تجلیل کرده و برای دومین سال متوالی کلید طلایی شهر اردبیل را به هنرمند دیگری از این مرز و بوم اهدا می‌کنیم که قطعاً برای این استان همیشه افتخار کسب کردند.

اکبر عبدی نیز در جمع خبرنگاران در اردبیل با بیان اینکه اکنون به لحاظ جسمانی وضعیت مناسبی ندارم، گفت: هم‌اکنون سه ساعت در هفته دیالیز می‌شوم و تا دو ماه آینده عمل پیوند کلیه دارم.

وی با بیان اینکه در صورت سلامتی بعد از عمل، نمایش کمدی «مشهدی عباد» را سال آینده در اردبیل اجرا می‌کنم، افزود: نمایش «مشهدی عباد» یکی از نمایش‌های فولکلور منطقه آذربایجان است.

عبدی اضافه کرد: نمایش کمدی «مشهدی عباد» را در اردبیل به زبان ترکی اجرا خواهد کرد.

گفتنی است :مشهدی عباد یک اپرت کمدی موزیکال آذربایجانی است در چهار پرده که توسط عزیر حاجی‌بیف در سال ۱۹۱۰ نوشته‌شده و برای اولین بار در سال ۱۹۱۱ به نمایش درآمده‌است.

از این اپرت سه فیلم یکی در سال ۱۹۱۸ به کارگردانی واگرام پاپازیان، دیگری در سال ۱۹۵۶ به کارگردانی حسین سیدزاده و همچنین یک فیلم ایرانی نیز در سال ۱۳۳۲ به کارگردانی صمد صباحی ساخته‌شده‌است. داستان اپرت در مورد دختری جوان به نام گلناز است که عاشق پسری به نام سرور می‌شود ولی پدرش به دلیل مشکل مالی‌اش او را مجبور می‌کند که با یک بازاری پیر به نام مشهدی عباد ازدواج کند.

در این مراسم که همراه با برنامه‌های شاد و موسیقی و برنامه‌های نمایشی بود، کلید طلایی شهر اردبیل به اکبر عبدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار