برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا دو سال آینده

رییس کمیسیون مشترک ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا می گوید ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا قصد دارند طی دو سال آینده به سوی برقراری تجارت آزاد گام بردارند.

کد مطلب: ۴۴۱۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا محمود واعظی صبح پنجشنبه در دیدار با آندره اسلپی نیوف وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا ضمن اعلام این موضوع افزود: دولت یازدهم به توسعه همکاری با کشورهای منطقه توجه ویژه ای دارد و بر این اساس، به دنبال افزایش همکاری ها با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستیم.
وی در ادامه به تشریح مذاکرات با هیات اوراسیا پرداخت و اظهار داشت: در این نشست، درباره کریدور شمال به جنوب و احیای جاده ابریشم رایزنی هایی انجام شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: اوراسیا از زمان تشکیل تاکنون روند تکاملی را طی کرده و فعالیت های آن پیوسته افزایش یافته است.
واعظی افزود: اتحادیه اقتصادی اوراسیا به گسترش همکاری ها با کشورهای مهم آسیایی مانند چین، هند و ایران توجه ویژه ای دارد.
رییس کمیسیون مشترک ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: باتوجه به تحریم روسیه توسط کشورهای غربی و اروپایی، مسکو واردات برخی کالاها از جمله محصولات کشاورزی از اروپا را ممنوع کرده که این موضوع بازار مناسبی را برای ایران فراهم کرده است.
واعظی اظهار داشت: همچنین در این نشست، درباره کاهش تعرفه ها و افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی مذکراتی انجام و قرار شده توافقنامه هایی میان ایران و این اتحادیه امضا شود.
واعظی افزود: همچنین قرار است در گام نهایی برای توسعه روابط ، ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به سوی برقراری تجارت آزاد گام بردارند.
وی ادامه داد: دو طرف توافق کردند که نمایندگانی را برای پیگیری توافق ها و تسریع در گسترش روابط تعیین کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار