رئیس‌جمهور: نیروگاه شهر ری مدرن می‌شود

رئیس‌جمهور از اختصاص 432 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و اتمام 12 پروژه مهم در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، آب و فاضلاب، ورزشی و همچنین محیط زیستی در شهر ری خبر داد و گفت: تمامی این طرح‌ها تا پایان و یا اواسط سال 95 تکمیل خواهد شد.

کد مطلب: ۴۴۰۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه بازدید از تصفیه خانه هفتم تهران در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای سفر استانی کاروان تدبیر و امید به شهرری اظهار کرد: پروژه جمع‌آوری و انتقال آب‌های سطحی جنوب تهران و تکمیل طرح‌های فاضلاب شهر ری از جمله طرح‌های مهمی است که اعتبارات آن در این سفر پیش بینی شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت مباحث محیط زیستی در خصوص جنوب شرق استان تهران اظهار کرد: در این سفر تصمیمات خوبی اتخاذ شده و قرار است نیروگاه شهرری که گاهی مشکلات زیستی به وجود آورده تبدیل به نیروگاهی مدرن شود و همچنین طرح‌های دیگری نیز در این زمینه در دولت تصویب خواهد شد.

روحانی همچنین در خصوص برنامه‌های دولت در زمینه آموزش و پرورش منطقه شهر ری تصریح کرد: نیاز به فضاهای آموزشی برای این منطقه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان و با کمک خیرین پیش بینی شده است.

رئیس‌جمهوری تکمیل و احداث پنج سالن ورزشی را از دیگر برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای منطقه شهرری برشمرد.

روحانی همچنین با اشاره به برنامه‌های دولت برای مدرن‌سازی آبیاری در این منطقه گفت: با کمک تصفیه‌خانه‌ها، پساب‌های فاضلاب به سمت زمین‌های کشاورزی هدایت خواهد شد.

رئیس‌جمهور تجهیز و تکمیل دو بیمارستان بزرگ شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی را از دیگر برنامه‌های دولت یازدهم به منظور حل مسایل درمانی و بهداشتی شهرری عنوان کرد.

روحانی تخصیص اعتبارات در زمینه مخابرات و 750 هکتار زمین برای تست و آزمون خودروها را از دیگر اهداف این سفر برشمرد.

رئیس‌جمهور همچنین در ابتدای سخنان خود با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از تصفیه خانه هفتم تهران گفت: یکی از دغدغه‌های دولت تدبیر و امید کیفیت و مسأله تأمین آب شرب است که خوشبختانه با افتتاح این تصفیه‌خانه در هر ثانیه 30 متر مکعب آب با کیفیت بالا وارد شبکه‌های آبرسانی در تهران و شهرهای اطراف خواهد شد.

روحانی ادامه داد: با آغاز به کار این تصفیه خانه حدود 70 درصد آب به شهرستان ری، 15 درصد به پاکدشت و 15 درصد آن نیز به شهر تهران منتقل خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: این کار بزرگ و مهم با اختصاص اعتباری بالغ بر 1100 میلیارد تومان برای پیشرفت و آبادانی شهر ری انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار