توسعه گردشگری در میانکاله برابر با نابودی آن نیست

فرماندار بهشهر گفت: تصور اینکه توسعه گردشگری در میانکاله برابر با نابودی آن است بسیار اشتباه است و حضور گردشگران به معنای نابودی محیط زیست نیست.

کد مطلب: ۴۴۰۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر، خالق سجادی در نشست بررسی گردشگری و نامگذاری 27 دی ماه بعنوان روز میانکاله ضمن اشاره به اینکه این تصور که توسعه گردشگری در میانکاله برابر با نابودی میانکاله است، بسیار اشتباه می باشد، گفت: در حالی طرح توسعه گردشگری در جزیره میانکاله اعلام شده است که مورد نقد تعدادی از کارشناسان و دوستداران محیط زیست قرار گرفته است تحت این عنوان که حضور گردشگران و بهرهبرداری از محیط زیست یعنی نابودی محیط زیست.

فرماندار بهشهر با رد نقد کارشناسان بیان داشت: این تفکر بسیار اشتباه است چرا که چنین ساختاری در سایر نقاط دنیا نیز وجود دارد اما با فرهنگ سازی بهینه و درست نه تنها بهره برداری مفیدی از مواهب الهی می گردد بلکه هیچ تغییری در مکان مورد نظر اتفاق نمی افتد.

سجادی با تاکید بر اینکه تالاب میانکاله از بزرگترین مواهب و محبت الهی به مردم این سرزمین بوده ادامه داد: دستگاههای حاضر و سازمانهای مردم نهاد موظفند با آموزش ‎های لازم، مردم را نسبت به مسایل محیط زیست آگاه کنند و آنان را برای حفظ و مراقبت از محیط زیست تشویق نمایند.

علیرضا کوچکی رییس کمیسیون گردشگری نیز با تاکید بر اینکه با کشیدن خط قرمز و مشخص نمودن حوزه گردشگری می توان از تخریب طبیعت و محیط زیست و حیات وحش میانکاله ممانعت کرد، بیان داشت: به طور کلی گردشگران می توانند موجب ضعف و انقراض و از طرفی موجب پایداری زیستی منطقه میانکاله شوند اما در این میان نباید با ممانعت از بازدید گردشگران علمی و دوستداران طبیعت که جدای از مبحث اقتصادی زمینه ایی را ایجاد کنیم که به بهانه تخریب منطقه از این موقعیت خدادادی برای کسب موارد علمی ،پژوهشی و اقتصادی ضربه ایی به منطقه وارد آوریم .

علیرضا کوچکی درخصوص تمبرهای رسیده از سوی طراحان با موضوع روز میانکاله گفت: با توجه به فراخوان اعلام شده در سایتهای مختلف، تعداد 10 اثر با طرحهای مختلف مورد تایید قرار گرفته که با نظر کارشناسان تعداد 3 اثر پذیرفته و جهت چاپ به تعداد یک میلیون تیراژ منتشر و در روز 27 دی ماه در مراسمی با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار