گردهمایی کارشناسان انجمن اولیاءومربیان سراسر استان

گردهمایی کارشناسان انجمن اولیاءومربیان سراسر استان با حضور قدرت اله نظری «مدیرآموزش وپرورش شهرستان»، دکتر حاجیلری «معاونت آموزشی اداره کل»، محمود نسرکانی«رئیس اداره انجمن اولیاءومربیان اداره کل» و کلیه کارشناسان شهرستان ها در مکان آموزشگاه نمونه دولتی مائده برگزار شد .

کد مطلب: ۴۴۰۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، گردهمایی کارشناسان انجمن اولیاءومربیان سراسر استان با حضور قدرت اله نظری «مدیرآموزش وپرورش شهرستان»، دکتر حاجیلری «معاونت آموزشی اداره کل»، محمود نسرکانی«رئیس اداره انجمن اولیاءومربیان اداره کل» و کلیه کارشناسان شهرستان ها در مکان آموزشگاه نمونه دولتی مائده برگزار شد .

این گردهمایی با دستور کار فعال نمودن کارگروههای تخصصی انجمن اولیاءومربیان مدارس و کلاس های دوره ای آموزش خانواده در مدارس و با برگزاری دو جلسه در مکانهای اتاق اجتماعات مدیریت آموزش وپرورش و آموزشگاه مائده و دوبازدید از مدارس مختومقلی فراغی و نبوت شهرستان برگزار شد .

قدرت اله نظری مدیرآموزش وپرورش شهرستان آق قلا ضمن خیر مقدم به مهمانان و تبریک ماه ربیع الاول و تولد پیامبراکرم «ص» و امام جعفرصادق(ع) گفت : نهاد خانواده آنقدر برای نظام آموزش وپرورش مهم است که در سند تحول بنیادین از خانواده بعنوان نهاد تربیتی و آموزشی یاد شده است .

نظری در ادامه گفت: هر تشکل یا نهادی اگر بخواهد نتیجه بخش و اثربخش باشد باید 3 فاکتور «فعالیت مداوم و مستمر، دقت و توجه به روند فعالیت و کوچک نشمردن کار خود» را داشته باشد.

وی همچنین خانواده را نهادی مقدس و بی بدیل برشمرد و افزود: حیات و سعادت بشر وابسته به خانواده است و سلامت و امنیت جامعه نیز بی تردید وابسته به سلامت خانواده است و سلامت جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی، اقتصادی و ... جامعه تامین نمی گردد مگر آنکه خانواده ای سالم، بانشاط و متعادل داشته باشیم .

نظری اولیاء را سرداران سپاه تعلیم و تربیت دانست و آنها را به همکاری با مدارس دعوت کرد و گفت : مشارکت پذیری و مشارکت جویی اولیاء و خانواده ها بال پروازی تعلیم و تربیت می باشند .

در ادامه دکتر حاجیلری معاونت آموزشی اداره کل با بیان اینکه آموزش وپرورش منهای اولیاء دچار مشکل می شود گفت : امروز کیفیت بخشی آموزشی بدون حضور معنوی و فیزیکی اولیاء امکان پذیر نمی باشد .

وی افزود: باید نشست ها و جلسات متعددی را بین اولیاء و معلمان برگزار کنیم تا هم معلمان از لحاظ فرهنگی و اجتماعی خانواده های دانش آموزان را بشناسند و هم والدین از لحاظ آموزشی معلمان را بشناسند .

ایشان با بیان اینکه انجمن باید وارد ساختار آموزش شود عنوان کرد: مدارس باید تبدیل به کارگاه آموزشی هم برای دانش آموزان هم معلمان و هم والدین شوند و انجمن باید ساختار مدرسه باشد .

در ادامه محمود نسرکانی رئیس اداره انجمن اولیاءومربیان به دستورکار جلسه پرداختند و کارشناسان انجمن اولیاءو مربیان شهرستان ها نیز ایده ها و برنامه های خود را اعلام کردند .

در پایان به رسم یادبود و جهت تشکر از زحمات کارشناسان انجمن اولیاومربیان، هدایایی به آنها اهدا شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار