مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه:

توانمندی های مهارتی به بازار کار کمک می کند/به مدرک گرایی معتقد تیستم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه اظهار داشت : اگر جامعه در مسیر شایسته سالاری و استفاده از نیروهای توانمند قرار بگیرد و به جای مدرک گرایی، مهارت و تخصص افراد در اولویت قرار گیرد جامعه به سوی پیشرفت و توسعه است .

کد مطلب: ۴۴۰۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمانشاه، داود ناصری امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه اظهار داشت: متأسفانه رابطه متقابل میان مدرک و منزلت اجتماعی - اقتصادی در برخی اوقات موجب شده که مدرک گرایی عامل مهمی در حیات اجتماعی افراد به شمار آید.
ناصری توجه به آموزش های فنی و حرفه ای را یکی از اولویت های مهم در تمام جوامع به ویژه کشورهای توسعه یافته دانست و گفت: افرادی که صاحب تخصص و مهارت می شوند بعضاً در برخی رشته ها تا 70 درصد جذب بازار کار می شوند.
وی از فعالیت 22 مرکز دولتی فنی و حرفه ایی در استان خبر داد و افزود: در این مراکز 135 کارگاه ثابت، 21 کارگاه روستایی، 15 کارگاه زندان، 18 کارگاه پادگان و 13 کارگاه سیار شهری فعال می باشد و همچنین 300 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد دارای مجوز در استان کرمانشاه، آموزشهای فنی و مهارتی را به علاقمندان ارائه می دهند .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه مراجعه کنندگان به مراکز فنی و حرفه ایی را به سه دسته تقسیم کرد و اظهار داشت: گروه اول دانش آموزانی هستند که برای تکمیل واحدهای درسی جهت اخذ دیپلم این آموزشها را فرا می گیرند؛ گروه دوم افرادی هستند که به دنبال ارتقاء مهارت و شغل خود می باشند و دسته سوم کسانی هستند که با هدف فراگرفتن یک مهارت و کسب شغل به مراکز آموزش فنی و حرفه ای مراجعه می کنند .
وی با اشاره به 6 هزار استاندارد آموزشی تعریف شده در سازمان فنی و حرفه ایی کشور گفت: در سال گذشته پیشنهاد تشکیل شورای مهارت، در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه مطرح شد و این شورا به ریاست معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه و دبیری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان آغاز به کار کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد : شورای مهارت در تجمیع آموزش های مهارتی و پرهیز از موازی کاری، توسعه اشتغال استان و بررسی این موضوع افزایش تنوع حرفه های مهارتی، ارائه راهبردهای آموزشی و ترویج مهارت در بخش های مختلف مانند خانواده ها، دانشگاه ها و سایر اقشار مختلف جامعه، نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است .
وی در پایان یکی از سیاستهای سازمان فنی و حرفه ایی را آموزش، تولید، بازاریابی و فروش عنوان کرد و گفت: در این راستا چند کارگاه نیز در استان راه اندازی شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار