برنامه ریزی تبدیل پیست اسکی خوشاکو به یک مجموعه استاندارد بین المللی

مدیرکل ورزش و جوانان استان در اولین روز بازگشایی پیست اسکی خوشاکوی ارومیه از انجام برنامه ریزی های اساسی برای سرمایه گزاری در پیست اسکی خوشاکو و تبدیل آن به یک مجموعه استاندارد بین المللی خبر داد.

کد مطلب: ۴۳۸۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، عبدالله چمن گلی که بمناسبت اولین روز بازگشایی پیست اسکی خوشاکو به همراه معاون ورزشی و مدیر روابط عمومی خود به این منطقه زیبای انجام ورزش های زمستانی رفته بود گفت: متأسفانه به رغم اینکه منطقه خوشاکو به لحاظ جغرافیایی بسیار خوش آب و هوا و از پتانسیل های لازم برای انجام ورزش های مهیج زمستانی و جذب توریست نیز برخوردار است با اینحال عدم برنامه ریزی درست و اصولی باعث شده این پیست قدیمی و مهم از شرایط و امکانات مناسبی برخوردار نباشد.


مدیرکل ورزش و جوانان استان همچنین گفت: با تجهیز و مهیا کردن امکانات مناسب در پیست می توان در آینده حتی شاهد برگزاری مسابقات بین المللی این رشته خوب ورزشی نیز بود ولی اینکار نیازمند یک برنامه ریزی اصولی و ورود بخش خصوصی بویژه سرمایه گزاران است که شرایط سخت افزاری و نرم افزاری شامل: اصلاح و ترمیم مسیرهای پیست و تأمین تجهیزات و وسایل ورزش های زمستانی، تله کابین، پارکینگ، امکانات اقامتی، رستوران و بوفه های مناسب همراه با برپایی نمایشگاه های فرهنگی، هنری و ورزشی می باشد که می تواند زمینه های توریسم ورزشی را بعنوان یکی از ارکان اقتصادی ورزش فراهم نماید.


چمن گلی افزود: اگر بتوانیم شرایط فنی و رفاهی پیست را بهبود بخشیم بی شک استقبال خانواده ها از ورزش های زمستانی بسیار شده و اسکی و این منطقه رونق بیشتری خواهد یافت.


وی از برگزاری جشنواره ورزش های زمستانی و آدم برفی تا قبل از پایان فصل بارش خبر داد و گفت: می خواهیم شرایطی را بوجود بیاوریم تا خانواده ها ضمن انجام ورزش به ابعاد فرهنگی و تفریحی نیز بپردازند و بتوانیم در شادی آنان سهیم باشیم.


چمن گلی در خاتمه گفت: از امروز استارت پیست اسکی خوشاکو را با حضور گرم مردم و علاقمندان به ورزش دیدیم و با توجه به مشکلاتی که برای ما محرز است این موضوع را با حضور استاندار محترم و ورزش دوست در محل پیست پیگیری و با استقبال از ورود سرمایه گزاران در آینده شاهد رونق آن خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار