مدیرعامل بیمه کوثر تاکید کرد:

ضرورت نگرش سیستمی به مدیریت ریسک

مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر اینکه نگرش سیستمی به مدیریت ریسک از جمله ضرورت های سازمان ها و شرکت ها است تصریح کرد: باید کمیته ای با عنوان کمیته مدیریت ریسک در سازمانها وجود داشته باشد تا کار پایش و ارزیابی مدیریت ریسک را به طور درست انجام دهد.

کد مطلب: ۴۳۷۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا؛ عبدالرسول عطایی در نشستی خبری با موضوع معرفی و تشریح برنامه ها و عملکرد مرکز رتبه بندی ریسک با اشاره به مفهوم ریسک سازمانی و ضرورت مدیریت سیستماتیک آن گفت : بیمه کوثر با توجه به شرایط خاص آن باید گفت به نظر می آمد که یکی از پرریسک ترین بیمه های کشور باشد به همین دلیل ارزیابی واقع بینانه ای از ریسک را انجام داده و حتی قبل از تاسیس انجمن حرفه ای صنعت بیمه کتابی را تحت عنوان پدافند عامل به صنعت بیمه اهدا کرد.
وی افزود: ریسک یا خطر وجه مشترک تمامی فعالیتهایی است که در ذات تصمیم گیری ها وجود دارد و حوزه تفکیک ناپذیر در تمامی فعالیت های اقتصادی است.
مدیرعامل بیمه کوثر تصریح کرد: هرچند مردم ایران متهم به این هستند که درصد ریسک پذیری بالایی دارند اما باید بتوان با انتقال این ریسک به مراکزی که این مدیریت را انجام می دهند کنترل واقعی خطرات را صورت داد.
عطایی خاطرنشان کرد: تمامی مفاهیم مدیریت نیز می تواند در مدیریت ریسک مورد استفاده واقع شود و باید گفت این مدیریت علاج واقعه قبل از وقوع است و به عبارت دیگر پیشگیری قبل از درمان در اولویت است.
مدیرعامل بیمه کوثر درباره تبعات ناشی از عدم مدیریت ریسک گفت: ضرر و زیان مالی و معنوی ، آسیب به برند سازمان و از دست دادن سهم از بازار ، نارضایتی زینفعان و بازخواست های قانونی و مقرراتی ، مواجهه با بحران های مختلف واحتمالی فروپاشی سازمان و فرصت سوزی و درآمدهای از دست رفته و عدم تحقق اهداف سازمانی از جمله تبعات ناشی از عدم مدیریت ریسک است.
عطایی با بیان اینکه ریسک در همه کسب و کارها وجود دارد اظهار کرد: صنایع تولیدی، خدمات درمانی، صنعت بیمه ، صنایع کشاورزی ، صنایع خدماتی و صنعت بانکداری از جمله بخشهای اقتصادی هستند که با ریسک های مختلف مواجهند.
وی در ادامه این نشست با تاکید بر ضرورت های مدیریت ریسک عنوان کرد: بسیاری از سازمان ها در دنیا دارای پست سازمانی "مدیریت ارشد ریسک" هستند و در ساختار سازمانی خود متولیان مدیریت ریسک را مشخص کرده و در گزارشهای سالیانه آنها بخش قابل توجهی به ریسک و مدیریت ریسک اختصاص یافته است.
مدیرعامل بیمه کوثر خاطرنشان کرد: در استاندارد مدیریت کیفیت ISO9001 که ویرایش سال 2015 است موضوع ریسک بسیار پررنگ شده است.
عطایی بیان کرد: وجود عدم قطعیت های متعدد ، وجود شبکه ای از اهداف در لایه های مختلف سازمانی ، وجود عدم قطعیت های متنوع و ارتباط و وابستگی ریسک ها به یکدیگر از جمله ضرورتهای نگرش سیستمی به مدیریت ریسک است بنابراین باید کمیته ای با عنوان کمیته مدیریت ریسک در سازمانها وجود داشته باشد تا پایش و ارزیابی مدیریت ریسک به درستی صورت گیرد.
وی در ادامه نبود زبان، ادبیات و فهم مشترک در حوزه مدیریت ریسک در سطح سازمان ها و شرکت های مختلف،خسارت ها و ضرر و زیان های ناشی از فقدان نگرش سیستماتیک به مدیریت ریسک و عملکرد انفعالی سازمان ها در خصوص ریسک ها ، عدم وجود یک مرجع معتبر جهت صحه گذاری ریسک از دیگر ضرورتهای مدیریت ریسک است.
مدیرعامل بیمه کوثر تاکید کرد: بیمه کوثر با تعامل مناسب با مدیریت مرکز ریسک رتبه بندی مناسبی را به دست آورده و این امیدواری وجود دارد که تمامی شرکت ها بتوانند از تجارب این مرکز استفاده کنند.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار