معاون امور استان های اتاق بازرگانی ایران:

افزایش رونق اقتصادی کشور در گرو فاصله گیری از اقتصاد نفتی است

معاون امور استان های اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه صادرات و افزایش رونق اقتصادی کشور در گرو فاصله گیری از اقتصاد نفتی و عدم تکیه بر صادرات محصولات حاصل از نفت است.

کد مطلب: ۴۳۷۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید جواد زمانی در همایش تقدیر از صادرکنندگان برگزیده استان مرکزی، افزود: متکی بودن بیش از حد به تولید و صادرات محصولات نفتی باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی موجود در کشور شده و در این خصوص باید راه حل های مدون و اصولی برای برون رفت از این وضعیت ارائه کرد.

وی ادامه داد: استفاده بی رویه از درآمدهای نفتی باعث به وجود آمدن بحران و رکود اقتصادی در کشور شده است.

معاون امور استان های اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در دولت های نهم و دهم متأسفانه سیاست های اقتصادی کشور از تولیدی به سمت توزیعی حرکت کرد و این امر باعث وارد شدن ضربه های مهلک به نظام اقتصادی کشور شد.

زمانی بیان کرد: سیاست های اقتصاد توزیعی باعث شد که کشور دچار حیف و میل های شدید و بی سابقه در زمینه های مختلف شود و وضعیت را به بحران های شدید اقتصادی نزدیک کند.

وی ابراز داشت: آنچه که در حال حاضر باعث شده کشور در حوزه اقتصاد به بحران های موجود برسد، حیف و میل ها و رکود تورمی است و در این خصوص دولت فعلی می خواهد با تمام توان جلوی این روند بایستد.

معاون امور استان های اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: نگاه موجود در کشور که مبنی بر این تفکر است که دولت باید ارائه دهنده و مردم دریافت کننده باشند، باید تغییر کند.

زمانی گفت: این نوع تفکر در کشور باعث شده تا کشور همیشه دارای مشکلات فراوانی در زمینه های مختلف باشد، در صورتی که در اکثر جوامع پیشرفته دنیا مردم ارائه دهنده و دولت دریافت کننده است.

وی اضافه کرد: تغییر نگرش موجود در کشور در خصوص رابطه مردم با دولت می تواند زمینه ساز حل بحران های اساسی در زمینه های مختلف در کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار