در گفت و گو با پانا عنوان شد؛

تجهیز 180 سالن آموزش و پرورش و تبدیل آن ها به سالن های سینما

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: تفاهم آموزش و پرورش با سازمان سینمایی صورت گرفته و بنا شده 180 سالن آموزش و پرورش تجهیز و تبدیل به سالن های سینما شود.

کد مطلب: ۴۳۶۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد

مهدی علی اکبرزاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اشاره به جزئیات تفاهم نامه آموزش و پرورش با وزارت فرهنگ گفت: این تفاهم نامه در حوزه تجهیز کتابخانه های مدارس روستاهای و مناطق مرزی کشور تعریف شده است و به دانش آموزان مقطع دبستان اختصاص دارد. در جریان این تفاهم نامه سه فاز اجرایی می شود که تاکنون دو فاز اول و دوم پشت سر گذاشته شده و فاز سوم نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: هدف ما از این طرح این بود که شرایطی را ایجاد کنیم تا دانش آموزان بتوانند در وهله اول به کتاب به عنوان محصول فرهنگی دسترسی داشته باشند و در وهله بعدی امکان استفاده همیشگی از این کتاب ها برایشان فراهم شود. به گونه ای که آن را با خود به خانه ببرند و زمانی که این کتاب ها بارها و بارها خوانده شود و آنقدر ورق بخورد که نیاز به ارسال دوباره کتاب به کتابخانه های مدارس باشد، ما به هدف خود رسیده ایم.
تعامل با وزارت فرهنگ
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره نحوه تعامل و همکاری با وزارت فرهنگ بیان کرد: به طور کلی رقم یک میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه برای تجهیز کتابخانه های مدارس از سوی وزارتخانه های آموزش و پرورش و فرهنگ اختصاص یافته است که مشارکت هریک در این اتفاق 50 درصد است. تاکنون نیمی از این بودجه توسط آموزش و پرورش اهدا شده است. البته باید اشاره کرد که این رقم با توجه به تخفیفی است که به دلیل خرید عمده کتاب در اختیار ما قرار گرفته است و اگر قرار باشد مبلغ پشت جلد کتاب ها را در نظر بگیریم هزینه ها به بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این اقدام فرهنگی می رسد.
کتاب های ارسالی به مناطق مرزی کشور
وی درباره موضوعات کتاب های ارسال شده به مناطق مرزی کشور توضیح داد: این کتاب ها به دلیل این که برای دانش آموزان دبستانی تهیه شده عمدتا در موضوعات داستانی, تاریخی و علمی دسته بندی می شوند و کتاب های منتشر شده در دو سال اخیر هستند که طبق جلسه ها و کارشناسی های بسیار سعی شده است به مناطق مشخصی که سطح دسترسی پایینی به کتاب فروشی و کتابخانه ها دارند یا اساسا این دسترسی را ندارند ارسال شود.
تفاهم نامه با سازمان سینمایی
علی اکبر زاده درباره تفاهم آموزش و پرورش با سازمان سینمایی نیز خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه با هدف تجهیز 180 سالن آموزش و پرورش و تبدیل آن ها به سالن های سینما امضا شده است. اگرچه هنوز به لدیل کمبود اعتبار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر اجرا قرار نگرفته. در جلسه گذشته ما با مسئولان سازمان سینمایی مقرر شد تا کارشناسانی برای بازدید از این سالن ها اقدام کنند و اگر مبلغی حدود 50 میلیون تومان به هر سالن اختصاص یابد می تواند 180 سینما را در کشور با هزینه ای بسیار کم راه اندازی کرد که به نمایش فیلم های سینمای کودک و خانواده اختصاص یابد و دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده ها بتوانند در ساعت های مختلف به تماشای فیلم بنشینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار